A csirke a legnépszerűbb a gyorséttermekben
Egyre több csirkéből készült terméket vezetne be a menübe a McDonald's gyorsétteremlánc vezérigazgatója, Dan Thompson. A váltással a spórolni vágyó fogyasztókat céloznák meg, a csirkehús ára jelenleg az Egyesült Államokban majdnem a fele a marhahúsénak. Bár a csirkehús tavaly december óta már egyre drágább, miközben a marha ára csökkent, az árkülönbség még így is jelentős.
A döntést többek közt az indokolja, hogy a McDonald's Európában kormányzati megszorításokkal, az Egyesült Államokban a fogyasztói bizalom csökkenésével, Ázsiában pedig lassuló gazdasági növekedéssel kénytelen szembenézni. Májusig világszerte 3,3 százalékos növekedést könyvelhetett el, a cég részvényei azonban 12 százalékot zuhantak idén.
Mint azt a felmérések mutatják, az amerikai fogyasztók egyre szívesebben vesznek csirkehúst. 2013-ig várhatóan 1,7 százalékkal nő a csirkefogyasztás az országban, évente egy amerikaira 37 kiló csirke jut. Ezzel együtt a marhahús fogyasztása várhatóan csökkenni fog legalább 2,2 százalékkal, 54,5 kilóra – írja a Bloomberg nyomán az Index.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Exportban erősödik a Gyermelyi – alkalmazkodás a kihívásokhoz
A Gyermelyi Zrt. 2024-es pénzügyi beszámolója alapján világosan látszik: a…
Tovább olvasom >Önkéntes Vízadó program indul Budapesten
Önkéntes Vízadó programot hirdet Budapesten a 10 millió Fa, Budapest…
Tovább olvasom >