A cseheknél a hús 23,6 százalékkal, a tej, sajtok, a tojás 25,8 százalékkal drágult
Csehországban szeptemberben 18 százalékra nőtt az éves infláció az augusztusi 17,2 százalék után. Ennél magasabb inflációt legutóbb 1993 decemberében mutattak ki – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal kedden Prágában.

Folytatódott az élelmiszerek drágulása is
Az infláció növekedését éves és havi szinten egyaránt a legnagyobb mértékben a lakhatási költségek növekedése, elsősorban az energiaárak emelkedése befolyásolta.
Míg augusztusban az éves infláció 17,2 százalékra csökkent a júliusi 17,5 százalékról, addig szeptemberben újra megugrott. A piaci elemzők döntő többsége ezzel szemben az infláció stagnálásával, esetleg újabb mérsékelt csökkenésével számolt.
„Az infláció növekedésének gyorsulásához legnagyobb mértékben a lakhatási költségek, elsősorban az energia és az üzemanyagok árának átlagosan majdnem ötven százalékos növekedése járult hozzá”
– mutatott rá Pavla Sedivá, a statisztikai hivatal szakosztályvezetője.
Kifejtette: az áram ára 37,8 százalékkal, a földgázé 85,9 százalékkal emelkedett. Augusztushoz viszonítva mindkét esetben a drágulás gyorsulásáról van szó.
Folytatódott az élelmiszerek drágulása is. Szeptemberben a hús 23,6 százalékkal, a tej, sajtok, a tojás 25,8 százalékkal voltak drágábbak mint egy éve. A liszt ára 61 százalékkal, a vajé pedig több mint 50 százalékkal nőtt. Az üzemanyagoknál az drágulás 22,7 százalék, míg a személygépkocsiknál 15,6 százalék.
A termékek ára szeptemberben 20,7 százalékkal, a szolgáltatásoké pedig 13,7 százalékkal emelkedett.
Cseh Statisztikai Hivatal/MTI
Kapcsolódó cikkeink
Az euróövezetben lassult a fogyasztói árak emelkedésének üteme márciusban
Márciusban az előzetesen becsültnek megfelelően mérséklődött az éves infláció az…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek és alkoholmentes italok árnövekedése tovább gyorsult Ausztriában
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme az előzetes becsléssel…
Tovább olvasom >Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >