A csehek több mint kétharmada elégedett életszínvonalával
Csehország lakosságának több mint kétharmada, 68 százaléka többé-kevésbé elégedett jelenlegi életszínvonalával – derül ki egy júliusi közvélemény-kutatásból, melyet szerdán hoztak nyilvánosságra Prágában.
A CVVM akadémiai közvélemény-kutató intézet munkatársai egy 1024 fős, 15 és 70 év közötti reprezentatív lakossági csoportnak tették fel kérdéseiket.
A megszólított polgárok 16 százaléka úgy véli, hogy kifejezetten nagyon jól él, az ellenkező oldalon a megkérdezettek 10 százaléka válaszolt úgy, hogy rosszul vagy meglehetősen rosszul él, s jelenlegi életkörülményeit nem tartja megfelelőnek, elégedetlen velük. A lakosság egy százaléka érzi úgy, hogy nagyon rosszul, nyomorúságosan él.
Az emberek 22 százaléka úgy vélte, nem él se jól, se rosszul, elégedett is, meg nem is.
A jelenlegi életszínvonalukkal elsősorban az önálló keresettel rendelkező, egyetemi végzettségű és a magánszektorban dolgozó személyek a legelégedettebbek. Életkor szerint a legelégedettebbek a 45 és 60 év közötti személyek és a 20 évnél fiatalabb korosztály nagy része.
Az életkor előrehaladásával egyre csökken az elégedettség az életszínvonallal. A cseh nyugdíjasok nagyjából egyharmadának az a véleménye, hogy rosszul vagy inkább rosszul él, s nehezen jön ki nyugdíjából.
A csehek többsége az egyre növekvő lakbéreket és a lakással összefüggő többi kiadást, az emelkedő élelmiszerárakat, illetve a szintén növekvő egészségügyi kiadásokat tartja saját és családja legnagyobb gondjának. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Az üzemanyag- és az élelmiszerárak alakulása mérsékelte az inflációt Csehországban
Két százalékra csökkent júniusban az éves infláció Csehországban a májusi…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >