A családi kasszáról már nem a férfi dönt
A GfK Hungária piackutató intézet megvizsgálta, milyen jellemzők adják napjainkban a tipikus férfit. A kutatások eredménye szerint a férfiak többsége fogyaszt alkoholt, nem dohányzik, de nem is sportol, és a kozmetikumoktól sem idegenkedik.
Ma Magyarországon tízből hét nő azt gondolja, hogy elsősorban a nők feladata a család és a háztartás dolgairól gondoskodni. 77 százalékuk úgy gondolja, hogy egy férfinak mindenkor gondoskodnia kell családja anyagi biztonságáról. A férfiak 83 százaléka egyetért ezzel.
A GfK Hungária korábbi kutatásai feltárták, hogy a magyarok szívesen töltik szabadidejüket otthonukban. A gyengébbik nem 68 százaléka szerint jobb otthon eltölteni egy-egy csendes estét, mint elmenni valahová. A férfiak valamivel szívesebben mozdulnak ki, csdak kevesebb, mint 60 százalékuk ül szívesen otthon.
A sztereotip gondolkodás szerint a férfi határozza meg a család pénzügyeit. Jelenleg azonban csak a magyar háztartások 28 százalékában döntéshozó a férfi, míg a nő 32 százalékában. (A fennmaradó 40 százalékban közösen hozzák meg a döntéseket a felek.) Ez már nem csak a hétköznapi cikkek esetében van így: a hölgyek befolyásoló szerepe szemmel látható az autók, bútorok, lakások, sőt, már a háztartási elektronika piacán is.
A tipikus férfi – bármennyire is meglepő – nem dohányzik. A magyar uraknak mindössze 38 százaléka cigarettázik rendszeresen, további 6 százaléka alkalmanként, alkoholt viszont iszik, mindössze 14 százalék absztinens. A tipikus férfi nem sportol: csak 13 százalék mozgatja meg testét rendszeresen.
A férfiak 40 százaléka nem elégedett testsúlyával, minden negyedik fogyni szeretne, viszont 13 százalék hízni akar. Rohamosan nő a kozmetikába járó férfiak aránya, a reklámipar a férfi szépségikonokat is kitermelte. Ha ma egy férfi bizonyos kor alatt nem tudatosan foglalkozik a megjelenésével, garantáltan kikerül a társaságból.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >