A CP Groupé a thaiföldi és malájziai Tesco
A Tesco thaiföldi és malájziai üzletét a bangkoki székhelyű élelmiszer-, kiskereskedelmi és mezőgazdasági konglomerátumnak, a CP Groupnak adja el. A tranzakció értéke 10,6 milliárd dollár (9,27 milliárd euró) és a Tesco közleménye szerint 2020 második felében le is zajlik.
A lépés a Tesco Csoport további áramvonalasítását teszi lehetővé, aminek következtében módja nyílik a vállalatnak erőteljesebben a bevételgenerálásra összpontosítani a brit és írországi, valamint közép-európai egységekben.
Amennyiben a tranzakció a thai hatóságoktól zöld lámpát kap, úgy az egykor Ázsia iránt komoly üzleti reményeket tápláló cég csupán az indiai piacon – jelenleg a Tata kiskereskedelmi üzletágával, a Trenttel alapított közös vállalatban – lesz jelen.
Kapcsolódó cikkeink
Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Magyar agrárinformatikai cég hódít Malajziában
Malajziában indult el egy kiemelt zöldmezős agrárberuházás, ahol a magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >Forró augusztusban bíznak a sörgyártók
A tavalyi közel három százalékos növekedést követően az idei első…
Tovább olvasom >Gulyás Gergely: kiterjeszti a kormány a kistelepülési élelmiszerüzletek támogatási programját
Kiterjeszti a kormány az 5000 fő alatti településeken indult élelmiszerüzlet-támogatási…
Tovább olvasom >