A Costa Coffee ünnepi üzenete: nem csak a tökéletes karácsony a jó karácsony
Bevásárlás, tömeg és a tökéletességre törekvés – mi magyarok ezeket engednénk el a karácsonyból. A Costa Coffee idén karácsonykor is pont erre buzdít: ne ragaszkodjunk görcsösen a tökéletességhez, vállaljuk fel a hibázás lehetőségét, legyünk kreatívak és fordítsuk a hibákat is előnyünkre. A márka az Opinio piackutató céggel végzett közös kutatást, amelyből kiderül az is, hogy mi az, amit legjobban szeretünk a karácsonyban.

A márka az Opinio piackutató céggel végzett közös kutatást
A Costa Coffee az év vége felé közeledve már hagyományosan felméri, hogy mi teremt az emberek számára karácsonyi hangulatot. Idén arra is kíváncsiak voltak, hogy mennyit költenek a válaszadók a karácsonyi vacsorára, mikor kezdenek ajándékokat vásárolni és milyen jellegű ajándékokban gondolkoznak 2023-ban.
A karácsonyi vacsora
A Costa Coffee és az Opinio felmérése szerint a megkérdezettek majdnem fele legfeljebb 20.000 forintot költ a karácsonyi vacsorára, 16 százalékuk 20 és 30 ezer forint között szán erre a célra. A magyarok 6 százaléka 30-50 ezer között, 4 százalék azok aránya, akik több, mint 50.000 forintot terveznek áldozni az ünnepi fogásokra. A válaszadók negyede nem költ erre, mivel vagy vendégségbe megy, vagy nem ő fizeti a karácsonyi vacsorát; utóbbi a férfiak körében nagyobb valószínűséggel fordul elő, mint a nők körében (18% vs 11%).
Ajándékozás – bizonyos kereteken belül
A kutatásból az is kiderül, hogy az ajándékok terén egyre nagyobb tudatosság jellemző a magyarokra. A megkérdezettek 35 százaléka ugyan vesz ajándékot, de előre megbeszélt összeghatár alatt teszi azt. Minden negyedik válaszadó kifejezetten hasznos, a mindennapi életben szükséges dolgokat vásárol, míg a válaszadók ötöde egyáltalán nem vesz idén ajándékot.
A megkérdezettek 8 százaléka költ prémium ajándékokra, például magas minőségű kávéra, ugyanennyien számoltak be arról is, hogy a vásárlás közben megesik, hogy elszalad velük a ló és sokat költenek ajándékra. Érdekes, hogy mindössze a válaszadók 5 százaléka gondolkodik saját készítésű ajándékokban.
A kutatásból az derült ki, hogy a férfiakra jellemzőbb, hogy különlegességekkel örvendeztetik meg a szeretteiket és így túlköltekeznek, míg a nők praktikusabbak és tudatosabbak az ajándékvásárlásban. A karácsonyi ajándékbeszerzést a többség, a megkérdezettek 39 százaléka december elején kezdi el. Az utolsó pillanatos pánikvásárlás inkább a férfiakra jellemző, a nők időben kezdik el beszerezni az ajándékokat.
A Costa Coffee számára fontos a boldog pillanatok megélése, az élet apró dolgainak öröme. Ezért a márka arról kérdezte a magyarokat, mi az a három dolog, amit örömmel elhagynának a karácsonyból, hogy az önfeledtebb legyen. Az élen a bevásárlás és tömeg (49%), az extra kiadások (46%) és a tökéletességre törekvés, valamint az ezzel járó feszültség (39%) állt – ez összevág a Costa Coffee idei karácsonyi üzenetével: nem kell a tökéletesre törekedni, az elég jó megfelel az ünnepek idején is.
A 16-19 éves korosztály – talán nem véletlenül – szívesen kihagyná a vendégségbe járást és sok-sok gyereket az ünnepekből, az 50-59 évesek pedig jobban vigyáznának az alakjukra és az egészségükre, így ők örömmel mondanának le a hatalmas evésekről.
És hogy miből szeretnének többet a felmérés szerint a válaszadók? Szeretteikkel töltött minőségi időből (36%), énidőből, amikor nyugalomban leülnek egy igazán jó kávé mellé és élvezik a pillanatot (35%), minden harmadik ember pedig többet szeretne pihenni. Az énidőt leginkább a 30-39 éves korosztály hiányolja, ők ezt jelentősen magasabb arányban jelölték meg, mint a többi korosztály.
Végül a negyedik tényező, amiből minden harmadik ember többet szeretne: az a meglepetés érzése.
A Costa Coffee és a Caffè Vergnano kizárólagos forgalmazója Magyarországon a Coca-Cola HBC Magyarország. A vállalat a hazai kávépiacon a vendéglátóiparban és a prémium kávék kiskereskedelmi piacán is a TOP 3 szereplő egyike. A kutatást az Opinio a Coca-Cola HBC Magyarország megbízásából 2023 decemberében 1151 fő megkérdezésével készítette. A minta reprezentatív a magyar 16-59 éves korú, okostelefonnal rendelkező lakosságra nézve kor, nem, végzettség, lakóhely típusa és földrajzi elhelyezkedése szeri
Kapcsolódó cikkeink
Nincs már olyan, hogy olcsó kávé
Bár a kávéárak emelkedésének köszönhetően az ital fogyasztása csökkent, a…
Tovább olvasom >Tavaly az AI gondoskodott a boldog karácsonyi vásárlási élményről
A mesterséges intelligencia (AI) a legutóbbi karácsonyi vásárlás során is…
Tovább olvasom >Meghittség, mosoly, marketing – 2024 legszebb karácsonyi reklámjai
A Trade magazin 2024-ben második alkalommal hirdette meg a Karácsonyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >