A Corvinban és a KÖKI Terminálon nyit új áruházakat az Euronics
Holnap egyszerre két, egyenként 1600 négyzetméteres Euronics Mega áruházat nyit a fővárosban a veszprémi székhelyű Euronics-Vöröskő Kft. Így már 9 áruháza lesz Budapesten, országszerte pedig 65. Ezzel a teljes Euronics hálózat 128 egységesre bővül. Az egyik új áruház a Corvin Bevásárlóközpontban, a megszűnt Electro World helyén, a másik a KöKi Terminál bevásárlóközpontban kezdi meg működését.
„Folytatjuk a két hónapja megkezdett projektet” – emlékeztetett Fliszár Balázs ügyvezető igazgató, utalva arra, hogy augusztus elején Budaörsön és a Budakalászon lakta be az egykori Electro World üzletek helyét Euronics Mega áruházaival. Ez a négy, úgynevezett Mega áruház közel 120 embernek ad munkát. „Vizsgáljuk, hogy folytassuk-e a terjeszkedést Budapesten, illetve, hogy a megyeszékhelyeken érdemes-e a szokásosnál nagyobb méretű Euronics egységeket létesíteni” – mondta Fliszár Balázs, hozzátéve, hogy az augusztusban nyitott két fővárosi áruház a várakozásoknak megfelelően működik.
De nem csupán azok: az Euronics-Vöröskő Kft. esetében szeptember végéig mind a háztartási gépek, mind a szórakoztatóelektronikai eszközök forgalmát tekintve bő tízszázalékos a növekedés az elmúlt év azonos időszakához képest. A televíziók esetében ez a volumen megközelítette a 15 százalékot. Érdekes ugyanakkor, hogy a válság ellenére nem a legolcsóbb termékek a legkelendőbbek. A vásárlók egyre nagyobb figyelmet szentelnek az ár/érték aránynak.
Az 1500 négyzetméter körüli eladóterű Euronics Mega áruházak új fejezetet jelentenek az eddig nettó 300–700 négyzetméteres üzletekkel dolgozó Euronics-Vöröskő Kft. életében, hiszen ekkora egységekkel még sosem rendelkezett a hálózat, amely eddig ott volt erős, ahol a nagy alapterületű áruházakat létesítő multik nem tudtak hatékonyan működni.
Fliszár Balázs kiemelte: nem kizárt, hogy jövőre is folytatják a hálózatbővítést, ha a piaci folyamatok lehetővé teszik, de nem a terjeszkedés a legfontosabb szempont, hanem a nyereségesség fenntartása. Az Euronics-Vöröskő Kft. nem tervezi 2 ezer négyzetméteresnél nagyobb alapterületű üzletek létesítését, mert azokat már nem lehet gazdaságosan üzemeltetni.
A Mega-koncepció nem más, mint egy piaci lehetőség kihasználása, amely révén a nagy alapterületen be tudják mutatni a teljes, több mint 44 ezer cikkelemből álló kínálati palettát, és a korábbiaknál jóval nagyobb helyet kaphattak a tartozékok és kiegészítők. Az áruházba odaszoknak a vásárlók, ha tudják, hogy többfajta egér, laptoptáska, pendrive vagy elem és csatlakozókábel között válogathatnak. A kiszolgálásról pedig több mint 30 fős személyzet gondoskodik áruházanként. A tapasztalatok szerint ugyanis a vásárlók igénylik, hogy hozzáértő szakemberek segítsenek az árucikkek közti választásban. Igaz, a több alkalmazott nagyobb költségterhet jelent, de – amint Fliszár Balázs kiemelte – az Euronics-Vöröskő Kft. a pénzügyi válság ellenére is folyamatosan nyereséges volt, a hálózatbővítést pedig komoly modellszámítások után határozta el a vállalat – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Magyar libatollal tör be a globális piacra a GUVET high fashion ruházati márka
Stratégiai megállapodást jelentett be december 3-án Budapesten az FBZ Hungária,…
Tovább olvasom >A PENNY üzletekben még december 24-én is vásárolhatunk
A PENNY Magyarország számára fontos, hogy vásárlóinak az ünnepek alatt…
Tovább olvasom >A Lidl rengeteg terméket kínál olcsóbban, mint tavaly
A Lidl Magyarország csak novemberben már több mint 600 terméket…
Tovább olvasom >