A COOP Csoport megkezdte új, hosszú távú stratégiájának kidolgozását új vezetőjével
A CO-OP Hungary Zrt. közgyűlése új elnök-vezérigazgatót választott csütörtökön Csepeli Lajos személyében a leköszönő vezérigazgató helyett. A tulajdonosok elfogadták a társaság beszámolóját, valamint az idei évre vonatkozó üzleti tervét is. Az eseményen Csepeli Lajos bejelentette: a meglévő pozíciók megőrzése mellett további növekedésre, és ennek érdekében új stratégiára van szükség.
A COOP Gazdasági Csoport tavalyi bevétele 530 milliárd forint volt, ez 20 milliárddal haladja meg az előző évit. A Csoport sikerrel lebonyolította 63 Match, illetve Profi üzlet átvételét, amelyek a tervek szerint 15 milliárdos forgalmat bonyolítanak az idei évben. Tavaly két új régió is csatlakozott a COOP Csoporthoz: a Piliscsoport Kft. és a Polus-Coop Zrt. által az üzletlánc 111 taggal bővült.
„A tavalyi év gazdasági fejleményei nem kedveztek a kiskereskedelemnek” – jelentette ki az eseményen a piaci környezet általános értékelésében Vadász Gusztáv. A CO-OP Hungary Zrt. gazdasági igazgatója kifejtette: 2012-ben a reálkeresetek számottevő csökkenése érzékelhető volt a kiskereskedelmi termékforgalom alakulásában is, és ez a kedvezőtlen folyamat idén még nem fordul növekedésbe. Vadász Gusztáv példaként az év első hónapjainak statisztikai adatait hozta, amelyek kismértékű csökkenést mutattak.
A gazdasági igazgató kiemelte: a fogyasztók fokozott árérzékenysége miatt a kiskereskedelmi verseny továbbra is kiélezett marad, valamint egyelőre kérdéses, milyen kihívásokat támaszt majd az újonnan felálló trafikok forgalomra gyakorolt hatása, és az elektronikus útdíj rendszerének várható bevezetése. Vadász Gusztáv hozzátette: a fokozódó verseny ellenére a COOP Gazdasági Csoport megőrizte pozícióját a piacon. Ebben a folyamatban nagy szerepet kapott a Csoport informatikai és boltmegújítási programja, a bolthálózat bővülése, a törzsvásárlói programok további kiterjesztése, valamint a CO-OP HITEL Zrt. eredménye is.
A tulajdonosok elfogadták a korábbi vezérigazgató, Murányi László lemondását. Leköszönő beszédében a korábbi vezető kijelentette: a COOP sikerének titka mindig is a folyamatosság és a változás összhangjában volt. A 2006-ban elfogadott középtávú stratégia következetes végrehajtása jelentette azt a folyamatosságot a cégcsoport számára, amelynek eredményeképp az elmúlt években fejlődni tudott. A cégcsoport a jelenlegi kihívásokra most a hosszú távú stratégiai célok kitűzésével és megvalósításával reagál – jelentette ki Murányi László, aki szerint ennek a végrehajtásához olyan vezetőre van szükség, aki a feladatot tartósan vállalni tudja. A közgyűlés a stratégiai kidolgozásának időszakára Csepeli Lajost vezérigazgatónak megválasztotta.
Csepeli az eseményen elmondta: mára egyértelművé vált, hogy a megváltozott piaci és gazdasági környezetben számos üzletpolitikai kérdést újra kell gondolni a COOP Gazdasági Csoport által elért pozíciók megőrzéséhez és további erősítéséhez. Az új vezérigazgató az eddig is jól működő programok közt említette a cégcsoport informatikai fejlesztéseit, az oktatási programot, valamint a társadalmi szerepvállalás kérdését.
Az elnök-vezérigazgató kijelentette: az igazgatóság megkezdte az új stratégia kidolgozását, amely biztosítja a COOP Gazdasági Csoport megváltozott gazdasági helyzethez való alkalmazkodását és további erősödését.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >