A Colgate bejelentette a Sanex szépségápolási márka felvásárlását Európában és Mosószer Üzletágának értékesítését Kolumbiában

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 03. 25. 15:54

a Colgate-Palmolive Company (NYSE:CL), üzleti stratégiája keretében, amely a nagyobb nyereségtartalmú szájápolási, szépségápolási és állateledel üzletágakra helyezi a hangsúlyt, a mai napon bejelentette, hogy megállapodott a Sanex szépségápolási márka megvásárlásáról az Unilever PLC-től 672 millió euró vételár (kb. 940 millió USD) ellenében.  A Sanex egy prémium árkategóriás, elsősorban a bőrápolás köré pozícinált szépségápolási márka, amely komoly piaci részesedéssel rendelkezik Európában. Ez a stratégiai akvizíció jelentősen megerősíti majd a Colgate fontos szépségápolási üzletágát Európában.

A Sanex egy több üzletágban jelen lévő szépségápolási márka, amely a 2010. évben 187 millió eurós nettó árbevételt (kb. 260 millió USD) ért el, elsősorban Nyugat-Európában. A folyékony tisztálkodószerek és dezodorok az üzleti tevékenységnek ennek egyenként csaknem 50%-át teszik ki.

Ian Cook, a Colgate Igazgatósági Elnöke, Elnöke és Vezérigazgatója így kommentálta a hírt: „A Sanex nagyon erős márka, amelyet már régóta csodáltunk. Nagy örömünkre szolgál, hogy ez a felvásárlás meg fogja erősíteni a Colgate helyzetét a tusfürdő és dezodor termékkategóriákban Európa több kulcsfontosságú országában, illetve általános szépségápolási üzletágunkat is ebben a régióban.
„A Sanex egyedülálló pozíciója a bőrápolásban kiválóan kiegészíti a Palmolive által használt természetes kivonatokat és bőrápolási pozícionálást, csakúgy mint a Protex márkánkat, aminek a fő jellemzője a bőr védelme a baktériumokkal szemben.”

A Sanex akvizícióval összefüggésben a Colgate megállapodást kötött arról, hogy eladja kolumbiai mosószer üzletágát az Unilevernek
215 millió dolláros vételár ellenében.

Mr. Cook így folytatta: „A Sanex akvizíciója és a kolumbiai mosószer üzletágunk értékesítése egyaránt összhangban van a Colgate-nek azzal az aktuális stratégiájával, hogy csökkentjük kínálatunk nem-alapvető elemeinek súlyát, eközben pedig a nagy nyereségtartalmú, stratégiailag fontos szájápolási, szépségápolási és állateledel üzletágainkra koncentrálunk.”
A Sanex megvásárlását tisztán készpénzes akvizícióként bonyolítják le, melynek során összesen 672 millió euró (kb. 940 millió USD) teljes vételár ellenében vásárolják meg a cég részvényeit és nettó eszközállományát, az ár azonban még módosulhat a végső elszámoláskor, amire a jelenlegi várakozások szerint az idei év második negyedévének végéig kerül sor.
Ezek az ügyletek várhatóan kb. 4%-kal fogják növelni a társaság 2011-es összesített nyereségét, ami teljes mértékben a mosószer üzletág eladásából származó egyszeri nyereség, míg 2012-ben a nyereségre gyakorolt pozitív hatás várhatóan 1% körül lesz, a növekedésből és a Sanex üzletág miatti hatékonyságjavulásból adódóan.

A Sanex felvásárlás lezárása több feltételtől is függ, egyebek mellett az Európai Bizottság mint szabályozó hatóság jóváhagyásától. A mosószer üzletág értékesítésének lezárása több feltételtől is függ, egyebek mellett a kolumbiai szabályozó hatóság jóváhagyásától és a Sanex felvásárlás előzetes lezárásától.

Mindkét ügyletben a Citigroup Global Markets Inc. volt a Colgate-Palmolive kizárólagos pénzügyi tanácsadója, a Wachtell, Lipton, Rosen & Katz pedig a jogi tanácsadói feladatokat látta el.

Kapcsolódó cikkeink