A Coca-Cola sorozatban 18. éve Írország legkelendőbb márkája
A Checkout magazin által a NielsenIQ-val közösen kiadott Checkout Top 100 Brands jelentés legújabb kiadása szerint a Coca-Cola a legnagyobb forgalmú márka Írországban, immár a 18. egymást követő évben.
Nem az üdítőital-márka az egyetlen márka, amely megtartotta első tízes pozícióját Írország legnagyobb forgalmú márkáinak éves rangsorában: a Tayto ropogtatnivaló márka stabilan a második helyen áll, az Avonmore tejtermékmárka az ötödik, a Brennans megtartotta hatodik helyét, a Jacob’s pedig megőrizte tízes pozícióját.
Az első tízben olyan változások történtek, hogy a Lucozade egy helyet javítva a harmadik helyre került, a Cadbury Dairy Milk egy helyet visszaesve a negyedik helyre, a Red Bull pedig a nyolcadik helyre ugrott. Ez azt jelenti, hogy a 7UP – amely tavaly lemondott a hetedik helyről, amelyet 2019-et leszámítva 2010 óta minden évben megtartott – most a kilencedik pozíciót foglalja el.
Legnagyobb forgalmú márkák
A Checkout Top 100 Brands az ír élelmiszerszektor teljes márkás értékesítéseken alapul, így a legpontosabb barométere a legnagyobb forgalmú márkáknak a piacon. A jelentés összeállítása során a NielsenIQ több mint 200 termékosztályból több mint 5000 márka értékesítési teljesítményét méri.
„Az elmúlt évben az ír FMCG-iparág még nagyobb kihívásokkal nézett szembe, az infláció és az árak jelentették a legnagyobb gondot” – mondta Karen Mooney, a NielsenIQ írországi kereskedelmi piacvezetője. A fogyasztók vásárlási szokásai megváltoztak az egy évvel ezelőttihez képest, amikor a Covid-19 miatt korlátozásokat vezettek be, és 2022-ben az impulzuskategóriák élénkülését figyeltük meg, ahogy a vásárlói mozgások visszatértek a normálisabb körülmények közé. Az idei Checkout Top 100 Brands 2022 jelentés a NielsenIQ-val együttműködve bemutatja, hogy a nagy márkák mennyire fontosak az ír fogyasztók számára, és biztató látni, hogy a globális kedvencek mellett számos helyi márka pozitív teljesítménye is pozitív. Az egészség és a fenntarthatóság felé mutató trend az egészségközpontú kategóriák mozgásában is megmutatkozik”.
Az ír márkák erősen teljesítenek
Az ír márkák is jól teljesítettek: a FULFIL 17 helyet javított a rangsorban, a 44. helyről a 27. helyre, az O’Donnells 15 helyet, a 64. helyről a 49. helyre, a VITHIT 13 helyet, a 43. helyről a 30. helyre, a Ballygowan pedig 12 helyet, a 24. helyről a 12. helyre.
Maev Martin, a Checkout szerkesztője hozzátette: „További ír márkák, amelyek továbbra is jó irányba haladnak, a következők: a Brady Family, amely nyolc helyet javít a rangsorban, a 2021-es 28. helyről a 2022-es 20. helyre, a Carroll’s of Tullamore, amely négy helyet emelkedik, a 26. helyről a 22. helyre, a Keogh’s Crisps, amely kilenc helyet ugrik előre a rangsorban, a 70. helyről a 61. helyre, és a Fitzgeralds Family Bakery, amely nyolc helyet emelkedik, a 41. helyről a 33. helyre”.
A Top 100 márka 2022:
- Coca-Cola
- Tayto
- Lucozade
- Tejes tej
- Avonmore
- Brennans
- Monster
- Red Bull
- 7UP
- Jacobs
Kapcsolódó cikkeink
“A világnak több Mikulásra van szüksége” szlogennel nyitja meg itthon is a karácsonyi időszakot a Coca-Cola
A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy ünnep, hanem…
Tovább olvasom >Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Új italipari szövetség gyorsítaná fel a megújulóenergia-használatot az értékláncban
A Diageo és a Coca-Cola vezetésével több nagy italipari vállalat,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: jövőre kilenc százalékkal nő a minimálbér
Jövőre kilenc, két év múlva tizenhárom, három év múlva pedig…
Tovább olvasom >