A Coca-Cola meghaladta a várakozásokat
A Coca-Cola jelentése alapján a cég meghaladta az elemzői várakozásokat a negyedéves eredmények terén, főként a Fanta és Fairlife termékek iránti fokozott keresletnek köszönhetően.
Az LSEG elemzői felmérése szerint a vállalat egy részvényre jutó nyeresége 74 cent volt, szemben a várt 70 centtel, míg a bevétel 11,30 milliárd dollárra nőtt, ami felülmúlja az előzetesen várt 11,01 milliárd dollárt. A nettó nyereség az első negyedévben 3,18 milliárd dollár volt, ami növekedést jelent az egy évvel korábbi 3,11 milliárd dollárhoz képest.
A vállalat azonban 760 millió dolláros nem készpénzes értékvesztést is elszámolt a Bodyarmor sportital márka kapcsán, amely 2021-ben került teljes egészében a cég tulajdonába. A nettó árbevétel 3%-kal, míg az organikus eladások 11%-kal nőttek. Az észak-amerikai piac lassan indult, de a negyedév során javulást mutatott.
James Quincey, a Coca-Cola vezérigazgatója szerint bár az amerikai fogyasztók továbbra is jó állapotban vannak, az alacsony jövedelmű rétegek vásárlóereje csökkent. Az árak emelkedtek az előző évhez képest, ami bizonyos piacokon a hiperinflációt tükrözi. A cég mostantól 8-9%-os éves szerves bevételnövekedésre számít, miközben a 4-5%-os összehasonlítható nyereségnövekedést továbbra is fenntartja.
Kapcsolódó cikkeink
Visszatérnek a Coca-Cola ikonikus „neves” palackjai!
Emlékszel még arra, amikor a saját vagy szeretteid nevét szúrhattad…
Tovább olvasom >Brandépítés a fesztiválokon
A fesztiválok mára a márkák számára nem csupán szponzorációs felületek,…
Tovább olvasom >AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >