A Coca-Cola HBC tovább erősíti 24/7-es italpartner stratégiáját a Finlandia vodka felvásárlásával
A Coca-Cola HBC AG („Coca-Cola HBC”) örömmel jelenti be, hogy megállapodásra jutott a Brown-Forman Finland Oy („Cég”) felvásárlásában, amely a Finlandia vodka márka tulajdonosa („Finlandia”). Az egyeztetett vételár 220 millió dollár, és a szokásos záróár-igazításoknak van alávetve (a „Javasolt Tranzakció”). A felvásárlás a Coca-Cola HBC teljes tulajdonában álló leányvállalata, a CC Beverages Holdings II BV révén valósul meg. A Javasolt Tranzakció befejezését a 2023 második felében várják, és az engedélyeztetési folyamatoktól függ.

Év végére realizálódik a tranzakció
A Finlandia 1970-ben alakult, és vezető vodka márka Közép- és Kelet-Európában, évesen világszerte 2,7 millió 9 literes készlettel, amelyből több mint 60% a Coca-Cola HBC földrajzi lábnyomán belül keletkezik. A Finlandia-t az Anora Group plc palackozza Finnországban hosszú távú gyártási szolgáltatási szerződés alapján, és elérhető tiszta és több ízesített változatban.
A Javasolt Tranzakció egyedülálló lehetőséget jelent a Coca-Cola HBC számára, amely elősegíti útját a vezető 24/7-es italpartner felé. A Coca-Cola HBC már több mint 17 éve terjeszti a Finlandia-t és más prémium szeszes ital márkákat, és ez az akvizíció tovább gazdagítja és erősíti portfólióját több piacán. A Finlandia márka tulajdonlása fokozza a Coca-Cola HBC prémium szeszes ital hitelességét, elősegíti a prémium és szuperprémium alkoholmentes, készen fogyasztott italok keverhetőségének lehetőségeit, segítve a több italfogyasztási alkalom megragadását, és erősíti a stratégiai jelentőségű HoReCa csatornákban található ügyfelekkel fennálló partnerségeket.
„Miután 17 éve kapcsolódunk a Finlandia terjesztéséhez több piacon, izgatottak vagyunk eme egyedülálló és régióra jellemző lehetőség miatt, amely támogatja a helyszíni üzletünk gyorsítását több piacunkon. A prémium szeszes ital üzletünk bemutatott összhangja erős NARTD (alkoholmentes készen fogyasztott ital) portfóliónkkal lehetővé teszi, hogy megoldásokat kínáljunk széles körű 24/7-es fogyasztási alkalmakra, különösen társasági pillanatokra. Ez vonzó befektetésnek tekintjük, és természetes fejlődésnek a szerepünkben, mint a Finlandia egyik terjesztési partnerének, tovább erősítve a hosszú ideje tesztelt és széleskörű együttműködésünk erejét a Brown-Forman-nal. Nagyrabecsüljük belénk vetett bizalmukat, és várakozással tekintünk arra, hogy még több értéket teremtsünk partnereinknek és ügyfeleinknek az átfogó italportfóliónkkal, új lehetőségeket kihasználva”
– olvasható a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre profibban koktélozunk
A POPAI Magyarország havi találkozói keretében márciusban a Coca-Cola HBC…
Tovább olvasom >A Finlandia vodka a következő generációhoz szól új kampányával
A Finlandia vodka prémium italmárka új globális kampányt mutat be,…
Tovább olvasom >Nincs már olyan, hogy olcsó kávé
Bár a kávéárak emelkedésének köszönhetően az ital fogyasztása csökkent, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH gyorselemzés: Továbbra is visszafogott az ipar teljesítménye
Az ipar továbbra is gyenge számokat produkál: júniusban az ipari…
Tovább olvasom >AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >