A Coca-Cola Foundation a vizes élőhelyek helyreállításán dolgozik
Idén első alkalommal az ENSZ hivatalos támogatásával tartják meg a vizes élőhelyek világnapját, ezzel is felhívva a figyelmet a világ vizes élőhelyeinek kritikus állapotára és fontosságára. A világnap alkalmából a WWF közép-kelet-európai szervezete (WWF-CEE) és a The Coca-Cola Company megerősítette elköteleződését az Élő Duna program mellett, amely a vállalat globális alapítványa, a The Coca-Cola Foundation támogatásával segíti elő a folyó és ártere helyreállítását, illetve a Duna medre melletti területek klímaváltozás-állóságát.
Miért fontosak a vizes élőhelyek?
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/02/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-02-02-16.24.17-300x188.png)
2022 február 2., a vizes élőhelyek világnapja
Jelenleg a Föld felszínének 6 százalékát borítják ártéri vizes élőhelyek, az ilyen területek mintegy 87 százaléka tűnt el az elmúlt 300 év során. Ma a vizes élőhelyek háromszor gyorsabban tűnnek el, mint az erdők, ami számtalan, az ártéri környezetben élő növény- és állattfaj fennmaradását veszélyezteti. (Forrás: Global Wetlands Outlook).
A Duna mentén az árterek és vizes élőhelyek több mint 80 százalékát veszítettük el az elmúlt 150 év során. A környezet átalakulásával gyökeresen megváltozott az ökoszisztéma: zuhanásszerűen csökkennek a hal- és állatpopulációk, egyre rosszabb a vízminőség, és szorulnak vissza az ártéri élőhelyek, amelyek már nem képesek a biodiverzitás fontos központjaiként működni, illetve ellenállni az árvizeknek – márpedig ez a klímaváltozással egyre fontosabb funkciójuk lenne.
5 462 hektár Dunamenti vizes élőhelyet állított helyre az egyedülálló összefogás
A WWF-CEE, a The Coca-Cola Foundation és a Nemzetközi Duna-védelmi Bizottság (ICPDR) 2021-ben bejelentette az állami, civil- és magánszektor egyedülálló együttműködésében megvalósított projekt első fázisának sikeres lezárását. A The Coca-Cola Foundation 4,4 millió dolláros (mintegy 1,39 milliárd forint) támogatásából finanszírozott Élő Duna Program nyolc év alatt létfontosságú vizes élőhelyeket, folyóágakat és ártereket állított helyre a Duna és mellékfolyói mentén. A projekt keretében 5 462 hektárnyi vizes élőhelyet (több mint 7 422 futballpálányi területet) revitalizáltak, és a Duna vízhozamát 13 millió köbméterrel (több mint 4 800 olimpiai úszómedencényivel) növelték. Az Élő Duna program részletes eredményeiről itt olvashat bővebben.
Az Élő Duna program első (2014-2021 közötti) szakaszának sikeres zárásával a résztvevő felek még ambiciózusabb célokat tűztek ki. A The Coca-Cola Foundation újabb, félmillió dolláros (mintegy 158 millió forint) támogatásával a következő egy év során a program hat országban – Magyarország mellett Bulgáriában, Romániában, Szerbiában, Szlovákiában és Ukrajnában – segíti majd elő a vizes élőhelyek klímaváltozás-állóságát.
„Az Élő Duna programmal az elmúlt nyolc év alatt hatalmas pozitív változást értünk a természet, a lakosság és a közép-kelet-európai friss folyóvízhez való hozzáférés érdekében. Örömmel építkezünk ezekre az eredményekre, hogy további természetvédelmi, fenntarthatósági lépéseket tegyünk, amelyek víz-visszapótlási törekvéseink mellett átfogó fenntarthatósági céljainkat is támogatják: ilyenek a nettó nulla karbonkibocsátási célkitűzésünk, a környezet-pozitív működés elérése, illetve közösségeink és ellátási láncaink klímaváltozás-állóvá alakítása,”
– mondta Jan Burger, a The Coca-Cola Company európai klíma- és vízügyi fenntarthatósági igazgatója.
A program előzetes célkitűzése, hogy 2030-ra 50 000 vagy több hektárnyi élővizet és árteret állítsanak helyre, ezzel akár 100 millió ember életét jobbá téve.
Kapcsolódó cikkeink
Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >FAO: rekordszintű lehet a világ idei gabonatermése
Rekordszintű, 2,854 milliárd tonna lehet a világ gabonatermése az idén…
Tovább olvasom >Foci a Kurfürstendammon – A nap videója
A Coca Cola vendingautomatákra építő kreatív akcióiról többször is beszéltünk…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >