A Coca-Cola felülmúlta a várakozásokat – Európa húzta fel a negyedéves eredményeket
Erőn felül teljesített a Coca-Cola a legutóbbi negyedévben: a friss gyorsjelentés szerint az italóriás felülmúlta az elemzői várakozásokat, ami elsősorban az európai piacokon tapasztalt erőteljes keresletnek köszönhető. Más régiókban ezzel szemben visszafogottabb forgalomról számolt be a vállalat – írja a Cnbc.
A CNBC beszámolója szerint a Coca-Cola részvényenkénti korrigált nyeresége elérte a 87 centet, szemben a piac által várt 83 centtel. A teljes bevétel 12,62 milliárd dollár volt, amely szintén valamelyest meghaladta az előzetes, 12,54 milliárd dolláros előrejelzést.
A cég nettó árbevétele éves szinten 1 százalékkal nőtt, míg az organikus (árfolyam- és akvizícióhatásoktól megtisztított) növekedés 5 százalékos volt. Ez elsősorban az áremeléseknek tudható be, amelyek világszerte éreztették hatásukat, különösen az európai piacokon.
Erős Európa, vegyes teljesítmény máshol
A Coca-Cola kiemelte, hogy Európában az értékesítési volumen továbbra is erős, ami ellensúlyozta a más régiók – különösen az amerikai és ázsiai piacok – visszafogottabb teljesítményét. Ez a régiós különbség kulcsszerepet játszott abban, hogy az összesített eredmények kedvezően alakultak.
A vállalat ugyanakkor kissé szűkítette az egy részvényre jutó nyereség növekedésére vonatkozó éves előrejelzését: az eddigi prognózis felső határát, 3 százalékot tette meg hivatalos célszámnak. Ugyanakkor továbbra is tartja, hogy 2025-ben 5–6 százalékos organikus bevételnövekedés várható.
A jelentésre adott befektetői reakció visszafogott volt: a Coca-Cola részvényárfolyama kis mínuszban állt a tőzsdenyitás előtti kereskedés során. Az utóbbi hónapokban az árfolyam 60 és 64 dollár között mozgott, mérsékelt, de stabil trendet mutatva.
Kapcsolódó cikkeink
Brazil üzemének bővítésébe invesztál a Coca-Cola FEMSA
A Coca-Cola FEMSA több mint 600 millió reált (kb 110…
Tovább olvasom >Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Csak Magyarországon évente közel 16 milliárd forintos bevételkiesést és több…
Tovább olvasom >Tízből négy magyar háztartásban van mosogatógép – mégis pazaroljuk a vizet
Friss kutatások szerint a mosogatógép ma már a magyar háztartások…
Tovább olvasom >Zsebbe nyúlósabb tanévkezdés vár a családokra
Idén várhatóan tovább emelkednek a beiskolázás költségei, minden második családban…
Tovább olvasom >