A Coca-Cola az első Fortune 500 vállalat, amely teljesen visszapótolja a gyártásban felhasznált vizet
A Coca-Cola a napokban jelentette be, hogy a tervezett 2020-as dátumhoz képest már öt évvel korábban, tavaly sikerült teljesíteniük azt a vállalásukat, hogy teljes mértékben visszapótolják a gyártási folyamatokhoz használt vízmennyiséget. Ezt egyrészt a termelésben használt víz csökkentésével, másrészt a különböző, fenntartható vízgazdálkodási projektekkel érte el a vállalat. Ezzel a Coca-Cola a hatékony és fenntartható vízgazdálkodás területén az első a Fortune 500-as listáján szereplő nagyvállalatok közül.
A The Coca-Cola Company és palackozó partnerei 2005 óta dolgoznak azon, hogy optimalizálják a vízfelhasználás hatékonyságát a gyártási folyamatokban. A cég globális vízvisszapótlási projektjének tavalyi jelentése[1] szerint 2015-ben teljes mértékben egyensúlyba került a gyártás során felhasznált víz mennyisége a természetbe és a helyi közösségnek visszajuttatott víz mennyiségével. Ez az egyensúly a világ 71 országában zajló, 248 közösségi vízprojekt eredményének és a 145,8 milliárd liter kezelt és tisztított szennyvíz újrahasznosításának köszönhető.
„Büszkék vagyunk erre az eredményre, ez egy nagy pillanat a Coca-Cola és a palackozó partnerei életében. Az a célunk, hogy ezt a törekvésünket továbbvigyük. Tisztában vagyunk azzal, hogy ezt a munkát sohasem lehet abbahagyni, ezért folyamatosan dolgozunk a következő lépéseken a vízfelhasználásunk- és visszapótlásunk terén” – nyilatkozta Muhtar Kent a The Coca-Cola Company elnök-vezérigazgatója.
Ahhoz, hogy a 2020-ra tervezett vízfelhasználási egyensúlyt már a tavalyi évben sikerült elérni, nagyban hozzájárultak a Coca-Cola közösségi vízprojektjei, mint például a vízgyűjtő területek védelme, a biztonságos ivóvízhez való hozzájutás megteremtése, a vízminőség javítása, de a helyi közösségek oktatása és a politikai, társadalmi tudatosság vízzel kapcsolatos kialakítása is szerepel a programok között.
Kapcsolódó cikkeink
A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >Share a Coke, Share the Music szlogennel felejthetetlen bulira hívja a fogyasztókat a Coca-Cola
A Coca-Cola felejthetetlen bulival ünnepli meg az „Oszd meg a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >A H&M megérzi a kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés hatásait
A kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés negatívan hat a…
Tovább olvasom >Túlad a Cinzanón és a Frattinin a Campari
Az olasz Campari csoport eladja két ismert márkáját, a Cinzano…
Tovább olvasom >