A Coca-Cola a világ legértékesebb márkája
Az Interbrand az idei évben is elkészítette a legértékesebb globális márkák listáját, amelynek első tíz helyét a tech brandek uralják.
Az első helyett immár tizenkettedik éve őrző Coca-Cola az Interbrand szakértői szerint elsősorban annak köszönheti sikerét, hogy brand képzése a reklámokon és a kommunikáción át a szervezeti kultúráig mindent áthat.
A top tízből hat helyet foglalnak el a tech cégek idén, ezek közül is a legnagyobb nyertes az Apple, amely a tavalyi tizenhetedik helyről küzdött fel magát a nyolcadik pozícióig. Az IBM viszont a második helyével megelőzi nem csak az Apple-t, de még a Microsoftot is, ami stílusos eredmény, tekintve, hogy a Kék Óriás pár nappal ezelőtt a piaci értéket tekintve is felülmúlta a szoftvercéget.
Szintén komoly előrelépést tudhat maga mögött a HTC, amely a 98 hellyel az Interbrand történetében először egy tajvani cégnek is helyet szerzett a top százban. Nagyot bukott viszont a Nokia, a finn gyártó a válsággal való küzdelem során a nyolcadik pozícióból a tizennegyedikre esett vissza.
A legértékesebb márkákat felvonultató szektorok: az autóipar, az eletronika, a pénzügyi és a háztartási vegyiáru. Az autóiparban a Toyota szerezte meg az első helyet, mögötte a Mercedes, a BMW és a Honda. Az elektronikában hajszállal az Intel vezet az Apple előtt, jóval lemaradva követi a chipóriást a HP, a Nokia és a Samsung. A pénzügyi szektor egyértelmű ura a márkák terén az American Express, a JP Morgant és az HSBC-t megelőzve. Látványos viszont az FMCG szektorban kialakuló helyzet, hiszen a Gillette több mint kétszeres értéket mutat, mint a második helyezett Kellogg’s, a L’Oreal a harmadik helyet foglalja el – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: októberben 3,2 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2024. októberben a fogyasztói árak átlagosan 3,2 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >Az ételmentés menő! De vajon mennyire?- Lezajlott a Munch sajtóeseménye
“Miért menő az ételmentés?” címmel szervezett sajtóeseményt a Munch, melynek…
Tovább olvasom >