A civil fogyasztóvédők szerint még mindig van megtévesztő jelölés a magyar termékekre
A Fogyasztói és Betegjogi Érdekvédelmi Szövetség (fébész) és a Teszt plussz online fogyasztóvédelmi magazin felmérése szerint még mindig sok megtévesztő eredetjelölés található a magyar termékekre vonatkozóan plakátokon, a polccímkéken és akciós kiadványokban.
A civil fogyasztóvédők 2011 decemberében és 2012. január első felében azt vizsgálták, hogy az áruházláncok milyen módon élnek a termékek magyar eredetére utaló emblémák, ábrák, feliratok, nemzeti jelölések marketing előnyeivel.
A vizsgálat rámutat arra, hogy az elmúlt évekhez képest valamelyest csökkent ugyan az eredetjelölések aránya, ezzel szemben jó néhány üzletlánc él olyan jelölésekkel, amelyek vélhetően nem magyar termékeket takarnak, elsősorban az alapanyagok külföldi származása miatt.
A fogyasztóvédők azt javasolják a fogyasztóknak, hogy fokozottan ellenőrizzék a magyarnak feltüntetett áruk származását, és ne a trikolórral párosuló, hangzatos reklámszlogenek, hanem a kötelező jelölések és a termékösszetétel alapján tájékozódjanak.
(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – Országos összefogás az iskolakezdéshez
Immár ötödik alkalommal hirdeti meg közös tanszergyűjtő akcióját a Magyar…
Tovább olvasom >10 millió forinttal támogatja a nehéz sorsú fiatalokat a Lidl
Nagy érdeklődés övezte a Lidl és a Tisza Cipő kollaborációja…
Tovább olvasom >Műanyag-cunami helyett üvegforradalom
Miközben a fenntarthatóság központi téma lett, több millió tonna műanyag-csomagolás…
Tovább olvasom >