A chipsadó miatt marad el a Chio fejlesztése
A Chio német tulajdonosa nem telepíti Magyarországra a korábban ide tervezett popcorngyártó sorát és a mogyorós termékeket készítő üzemét, mindezt a népegészségügyi termékdíjjal, azaz chipsadóval magyarázta.
A több milliárdosra tervezett beruházás elmaradása vélhetően nem az egyetlen veszteség, amely a szeptember 1-jén hatályba lépő chipsadó miatt az élelmiszeripart érinti – írja a Világgazdaság mai számában. A nagyobb gyártók elhalasztják fejlesztéseiket, míg a kisebbek elbocsátanak, és akár a rolót is lehúzhatják. E mellett arról is írnak, hogy az itthon piacvezetőnek számító Hell energiaital-gyártó is „drasztikus lépésre készül” a vállalat működését illetően, amelyről mai rendkívüli sajtótájékoztatójukon árulnak el részleteket.
A napilap írásában az áll, hogy végrehajtási rendelet hiányában szerda reggel kapták meg az élelmiszergyártók a kormányzati választ a részletekről, amelyeket a törvény szövegében szereplő ellentmondások miatt fogalmaztak meg. A chipsadót a cukros és sós termékekre, valamint magas koffeintartalmú italokra vetik ki. Ezt a díjat a termék gyártójának, külföldi termék esetén ugyanakkor az azt belföldön elsőként értékesítőnek kell megfizetnie.
A júliusban elfogadott törvény számos kérdésre nem adott egyértelmű választ, így az élelmiszergyártók az utolsó pillanatig nem tudtak tisztán látni a kialakult helyzetben, illetve eligazodni az felmerülő ellentmondások között. Az egyik ilyen markáns kérdés az is, hogy az augusztus 31-ig kiszállított, de már szeptemberben, azaz az adónem hatályba lépése után értékesített termékekre kell-e adót fizetni – írja a Világgazdaság Online nyomán a Népszabadság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >