A ChatGPT-ben már bevásárolni is lehet – a Walmart és az OpenAI partnersége új korszakot nyit az e-kereskedelemben

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 10. 17. 10:25
🎧 Hallgasd a cikket:

Új szintre lép az online vásárlás: az amerikai Walmart és az OpenAI együttműködése révén a ChatGPT-felhasználók már közvetlenül a platformon keresztül is rendelhetnek termékeket. Az új funkció – amelyet ősszel indítanak el az Egyesült Államokban – a mesterséges intelligenciát integrálja a kiskereskedelmi élménybe, és a szakértők szerint forradalmasíthatja a vásárlási szokásokat, írja a vg.hu.

A ChatGPT-ben megjelenő „Shopping Cart” funkció lehetővé teszi, hogy a felhasználók a Walmart és a Sam’s Club teljes kínálatát böngésszék, majd egyetlen kattintással megvásárolják a kiválasztott termékeket – a rendszer automatikusan összekapcsolódik a vásárló meglévő fiókjával. A kínálatban ruházati, elektronikai és háztartási termékek, valamint csomagolt élelmiszerek szerepelnek, míg a friss áruk egyelőre kimaradnak a kísérleti indulásból.

„Ez egy újabb lépés afelé, hogy kényelmesebbé tegyük a vásárlást, és ott találkozzunk az emberekkel, ahol éppen vannak” – mondta Daniel Danker, a Walmart mesterséges intelligenciáért és dizájnért felelős alelnöke. Az új megoldás az OpenAI más e-kereskedelmi partnereinek – például az Etsy és a Shopify – korábbi fejlesztéseire épül, de a Walmart az első nagy kiskereskedelmi lánc, amely ilyen mértékben integrálja az MI-t a vásárlói élménybe.

A ChatGPT-n keresztül elérhető vásárlás a személyre szabott ajánlásokra, a beszélgetésalapú keresésre és a kontextusfüggő válaszokra épít. A cél, hogy a vásárlás élménye egy természetes párbeszéddé váljon – ahol az MI nemcsak megérti, hanem előre is látja a vásárló igényeit. A szakértők szerint ez a megközelítés hosszú távon átalakíthatja a hagyományos webáruházak szerepét, és új versenyhelyzetet teremthet az online kiskereskedelemben.

A Walmart már korábban is széles körben alkalmazott mesterséges intelligenciát: a raktárkészlet-optimalizálástól a műszaktervezésen át a ruházati termékfejlesztésig. Az OpenAI-val indított partnerség most kiterjeszti az MI-használatot a fogyasztói interakciók szintjére, és a vállalat dolgozóinak MI-képzési programot is biztosít.

Bár a szolgáltatás egyelőre csak az Egyesült Államokban érhető el, iparági elemzők szerint néhány éven belül Európában és Magyarországon is megjelenhetnek hasonló, magyar nyelvű, MI-alapú online vásárlási megoldások. Az új technológia nem csupán kényelmi funkció – a digitális eladók kora most kezdődik.

Kapcsolódó cikkeink