A ChatGPT az új nagybácsi

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 11. 06. 10:35
🎧 Hallgasd a cikket:

Megrendülni látszik a Google dominanciája: a mesterséges intelligencia, különösen a ChatGPT ugyanis új alapokra helyezi az online keresést. A felhasználók linkek helyett egyre inkább összegzett, személyre szabott válaszokra vágynak, minek okán a Google globális piaci részesedése most először csökkent 90% alá, miközben az AI-alapú keresők térnyerése új tartalomstratégiát követel.

BP Digital ingyenes „MI láthatósági audit”-ba kezdett, és hamarosan elindítja az első hazai kutatást a ChatGPT-használati szokásokról

A cikk a Trade magazin 2025/11. lapszámában olvasható.

Szesztay Péter, a BP Digital ügyvezetője szerint az AI nem találatokat, hanem válaszokat ad, ráadásul figyelembe veszi a felhasználó szokásait és preferenciáit is, mely személyre szabás különösen vonzóvá teszi a technológiát. Az AI egyik legnagyobb versenyelőnye az, hogy nem csak gyors és kényelmes, de emberközeli, bizalmat ébresztő válaszaival olyan nyugodt és átgondolt élményt nyújt, amit a hagyományos, hirdetésekkel zsúfolt találati listák nem.

A fejlődés leglátványosabban a multimodális – képek, hangok, videók alapján történő – keresésben mutatkozik meg, amely alapjaiban alakítja át a vásárlási szokásokat is.

Magyarországot sem kerüli el e trend – a 24 év alattiak 17%-a már ChatGPT-t használ keresésre, ami új szemléletre ösztönzi a cégeket: a jövő a GEO, azaz a generatív keresőkre optimalizált tartalomfejlesztés. 

Kapcsolódó cikkeink