A celebek ideje lejárt? Így változik a vásárlói magatartás 2024-ben
Egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok. A celebek szintén kezdik elveszíteni a befolyásolási képességüket, már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a figyelmüket – derül ki az EY legfrissebb, 30 országban több mint 23 000 fogyasztó megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából.
![Bojkott alatt a Facebook, Instagram és Twitter](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/06/Bojkott_Fb_Insta_Tw-logok.jpg)
A kutatásban megkérdezettek közel kétharmada (57%) és ennél is többen (61%) vettek már valamilyen terméket influenszer ajánlása alapján
Vásárláskor online közösségekben tájékozódik az EY több mint húszezer fős kutatásban megkérdezettek közel kétharmada (57%) és ennél is többen (61%) vettek már valamilyen terméket influenszer ajánlása alapján. Ehhez képest csak a válaszadók ötöde (21%) kattintott rá egy hirdetésre a közösségi médiában.
Egy-egy influenszert elsősorban azért kisérnek figyelemmel, mert olyan anyagokat készít, amit értékesnek (49%) vagy élvezetesnek (44%) találnak. A celebek ezzel párhuzamosan veszítenek a népszerűségükből – mindössze a megkérdezettek negyede (25%) követ valakit csak azért, mert híres.
„Az emberek Magyarországon is egyre tudatosabbak. Az érzelmek helyett sokkal inkább racionális szempontból közelítik meg a vásárlást. Emiatt a korábban jól bevált – elsősorban befolyásolásra épített – hirdetési és értékesítési eszközökkel nehezebb mozgósítani, ami új megközelítést igényel a gyártók és forgalmazók részéről”
– hangsúlyozta Palincsár László az EY Customer & Growth területének vezetője.
Az EY kutatása arra is felhívja a figyelmet, hogy a fogyasztók figyelmét az influenszerek ajánlásai mellett kézzelfogható előnyökkel, például kedvezményekkel és az exkluzív, személyes ajánlatokkal lehet a legjobban megragadni, míg válaszadók márkahűségét pedig leginkább az ingyenes szállítással (67%) és a kiválasztott termékek kedvező árával (49%) tehetjük szorosabbá.
Kapcsolódó cikkeink
Anyagilag nem mindenkinek fér bele az utazás idén nyáron
Nagyon vegyes a kép az utazási tervek terén. Összességében javult…
Tovább olvasom >A vásárlói magatartásba enged bepillantást a beszállítóknak a Walmart új megoldása
A vásárlók szélesebb körű megismerését lehetővé tévő információkkal szolgál a…
Tovább olvasom >Magyarok írják a videós tartalomgyártás jövőjét: a RECnGO szoftvercég kínai piacvezető harvdvergyártóval működik együtt A világon minden nyolcadik ember naponta tesz közzé videókat a közösségi médiában
A RECnGO nevét ma már szinte mindenki ismeri, aki minőségi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vége a kötelező akciózásnak: vegyesen fogadta a hírt az ágazat
2024. július 1-jével a kormány megszüntette az élelmiszerboltok számára elrendelt…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszerek, italok, dohány kivitelének volumene 35 százalékkal, míg a behozatalé 10 százalékkal lett nagyobb
2024. áprilisban a kivitel volumene 13, a behozatalé 2,5 százalékkal…
Tovább olvasom >BMI: Enyhe zsugorodás júniusban
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szezonálisan kiigazított júniusi értéke: 49,4.…
Tovább olvasom >