A cél: raktárbázis a biotermékeknek
Napjainkban Magyarországon több mint 1800 biogazdaság működik, a családi farmtól kezdve egészen a nagyüzemekig bezárólag. A hazai gazdálkodók elérték, hogy közel 6000 hazai feldolgozású biotermék kapható. Van piacképes kereslet a termékek iránt, azonban nagyon kevesen tudnak róla. – Az elmúlt 18 évben a hazánkban megtermelt termékeket többnyire feldolgozatlan állapotban exportáltuk, és ezek többsége jóval drágábban, feldolgozott állapotban került vissza a hazai piacra. Ezen a gazdaságtalan helyzeten szerettem volna változtatni, amikor egy 20 évre tervezet projektet készítettem. Ennek elsődleges célja a biomarketing megteremtése volt – mondja Karácsony Imre, a Natur Life Kft. ügyvezető igazgatója.
Az Ökoportya Karácsony Imre ötlete alapján született meg, és a húszéves projekt utolsó négy évét jelöli, amelynek a végső célja egy logisztikai központ megépítése biotermékek számára.
– Köztudott, hogy a Magyarországon kapható biotermékek ára – a külföldi piaci árakat figyelembe véve –, még sajnos mindig nagyon magas. Ahhoz, hogy ezeket az árakat mérsékelni tudjuk, elengedhetetlen feltétel egy jól szervezett ellátási lánc. Ennek egyetlen járható útja a Bio Logisztikai Központ létrehozása – érvel a központ mellett Karácsony Imre.
A húsz évre tervezett program 18. évében járva a régióban elsőként szeretnének létrehozni egy ilyen raktárbázist Budapest környékén, mivel sem Bécsben, sem Prágában, sem Pozsonyban nincs ilyen jellegű központ, a legközelebbi Münchenben található.
Az idei Ökoportya mintegy előfutára, beharangozója volt a jövőben tervezett beruházásnak, amely elsősorban magyar ökotermelők és -feldolgozók biotermékeit hivatott felvásárolni.
A feladat többrétű, sorolja Karácsony Imre:
– az egészségvédelem – egészséges vegyszermentes élelmiszerekkel ellátni a magyar lakosságot;
– környezetvédelem – tudatos szemléletváltással, tudatos biotermeléssel védeni a környezetünket, a természetet, levegőt, vizet, talajt;
– a mezőgazdaságban dolgozók számára helyben biztosítani a munkalehetőséget.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >