A cégek többsége stratégiai fontosságúnak tartja a digitális átállást
Bár Magyarországon a digitális átalakulást a cégek 72 százaléka nagyon fontosnak tartja, és csak 2 százalékuk nevezte kevésbé fontosnak, a vállalatok lemaradásban vannak a digitális átalakulásban – mondta Uzsák Éva Virág, az Aon Magyarország humánerőforrás tanácsadási részlegének vezetője szerdán a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) és az Aon Magyarország tanácsadó cége közös kutatásának eredményeit bemutató rendezvényen, Budapesten.
A digitális vállalat, digitális kultúra kutatásban 56 magyar vállalat vett részt 12 iparágból, a válaszolók 36 százaléka magyar, 64 százaléka multinacionális hátterű volt.
A kutatás szerint leginkább a telekommunikáció, az informatika területén működő cégek, és kevésbé a termelő szektorban tevékenykedők tartják fontosnak a digitális átalakulást.
Uzsák Éva Virág kiemelte, a digitális kultúraváltás a cégeknél leginkább új üzleti modellek, új piaci lehetőségek kiaknázása, valamint új munkavégzési módszerek miatt izgalmas.
Pozitív fejleménynek nevezte az Aon Magyarország szakembere, hogy a vállalatok 70 százaléka már legalább a tervezés szintjén foglalkozni kezdett a digitális átalakulással.
A kutatás szerint a cégek a digitalizáció fő akadályának az anyagi korlátokat, az időhiányt tartják, és azt is bevallották, hogy tízből négy vállalatnál nincs meg a megfelelő szakértelem – ismertette Uzsák Éva Virág.
Az Aon szakembere kiemelte, hogy a cégek vezetői a digitális átalakulásban leginkább az IT területet tartják szövetségesnek, és kevésbé vonják be a humán területet, holott szerinte a sikeres digitális kultúraváltásban a munkavállalók hozzáállása, a képességeik fejlesztése sokkal nagyobb szerepet játszik.
A felmérés szerint a hazai vállalatok lemaradásban vannak megvalósult digitális átalakulásban, míg Magyarországon minden tizedik vállalat vallja, hogy valamilyen transzformációt már sikeresen megvalósított, addig globálisan minden harmadik vállalat mondhatja el ezt magáról. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >