A cégek többsége stratégiai fontosságúnak tartja a digitális átállást
Bár Magyarországon a digitális átalakulást a cégek 72 százaléka nagyon fontosnak tartja, és csak 2 százalékuk nevezte kevésbé fontosnak, a vállalatok lemaradásban vannak a digitális átalakulásban – mondta Uzsák Éva Virág, az Aon Magyarország humánerőforrás tanácsadási részlegének vezetője szerdán a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) és az Aon Magyarország tanácsadó cége közös kutatásának eredményeit bemutató rendezvényen, Budapesten.
A digitális vállalat, digitális kultúra kutatásban 56 magyar vállalat vett részt 12 iparágból, a válaszolók 36 százaléka magyar, 64 százaléka multinacionális hátterű volt.
A kutatás szerint leginkább a telekommunikáció, az informatika területén működő cégek, és kevésbé a termelő szektorban tevékenykedők tartják fontosnak a digitális átalakulást.
Uzsák Éva Virág kiemelte, a digitális kultúraváltás a cégeknél leginkább új üzleti modellek, új piaci lehetőségek kiaknázása, valamint új munkavégzési módszerek miatt izgalmas.
Pozitív fejleménynek nevezte az Aon Magyarország szakembere, hogy a vállalatok 70 százaléka már legalább a tervezés szintjén foglalkozni kezdett a digitális átalakulással.
A kutatás szerint a cégek a digitalizáció fő akadályának az anyagi korlátokat, az időhiányt tartják, és azt is bevallották, hogy tízből négy vállalatnál nincs meg a megfelelő szakértelem – ismertette Uzsák Éva Virág.
Az Aon szakembere kiemelte, hogy a cégek vezetői a digitális átalakulásban leginkább az IT területet tartják szövetségesnek, és kevésbé vonják be a humán területet, holott szerinte a sikeres digitális kultúraváltásban a munkavállalók hozzáállása, a képességeik fejlesztése sokkal nagyobb szerepet játszik.
A felmérés szerint a hazai vállalatok lemaradásban vannak megvalósult digitális átalakulásban, míg Magyarországon minden tizedik vállalat vallja, hogy valamilyen transzformációt már sikeresen megvalósított, addig globálisan minden harmadik vállalat mondhatja el ezt magáról. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Teljesítőképességük határára értek a fogyasztók – The RRD CPG + Grocery Consumer Report
A gazdasági nyomás fokozódásával a vásárlók egyre inkább az ár-érték…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >