A cégek többsége stratégiai fontosságúnak tartja a digitális átállást
Bár Magyarországon a digitális átalakulást a cégek 72 százaléka nagyon fontosnak tartja, és csak 2 százalékuk nevezte kevésbé fontosnak, a vállalatok lemaradásban vannak a digitális átalakulásban – mondta Uzsák Éva Virág, az Aon Magyarország humánerőforrás tanácsadási részlegének vezetője szerdán a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) és az Aon Magyarország tanácsadó cége közös kutatásának eredményeit bemutató rendezvényen, Budapesten.
A digitális vállalat, digitális kultúra kutatásban 56 magyar vállalat vett részt 12 iparágból, a válaszolók 36 százaléka magyar, 64 százaléka multinacionális hátterű volt.
A kutatás szerint leginkább a telekommunikáció, az informatika területén működő cégek, és kevésbé a termelő szektorban tevékenykedők tartják fontosnak a digitális átalakulást.
Uzsák Éva Virág kiemelte, a digitális kultúraváltás a cégeknél leginkább új üzleti modellek, új piaci lehetőségek kiaknázása, valamint új munkavégzési módszerek miatt izgalmas.
Pozitív fejleménynek nevezte az Aon Magyarország szakembere, hogy a vállalatok 70 százaléka már legalább a tervezés szintjén foglalkozni kezdett a digitális átalakulással.
A kutatás szerint a cégek a digitalizáció fő akadályának az anyagi korlátokat, az időhiányt tartják, és azt is bevallották, hogy tízből négy vállalatnál nincs meg a megfelelő szakértelem – ismertette Uzsák Éva Virág.
Az Aon szakembere kiemelte, hogy a cégek vezetői a digitális átalakulásban leginkább az IT területet tartják szövetségesnek, és kevésbé vonják be a humán területet, holott szerinte a sikeres digitális kultúraváltásban a munkavállalók hozzáállása, a képességeik fejlesztése sokkal nagyobb szerepet játszik.
A felmérés szerint a hazai vállalatok lemaradásban vannak megvalósult digitális átalakulásban, míg Magyarországon minden tizedik vállalat vallja, hogy valamilyen transzformációt már sikeresen megvalósított, addig globálisan minden harmadik vállalat mondhatja el ezt magáról. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >Modern idő(se)k
Az „ezüstgeneráció” egyre meghatározóbb szereplője az FMCG-piacnak Európa-szerte: a szenior…
Tovább olvasom >Ellátási lánc: kevésbé hatékony az AI a frontvonalban
A Gartner friss adatai szerint a generatív mesterséges intelligencia (AI)…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >