A cégek több, mint fele ad béren kívüli juttatást
A Publicus Research 500 hazai vállalat vezetőjét kérdezte meg a válság általános hatásairól, többek között a cafeteria juttatásokról és azok jövőjéről az adófizetési kötelezettség bevezetése után.
A felmérés szerint a megkérdezett cégek 53 százaléka ad a munkavállalóinak valamilyen utalványt béren kívüli juttatásként. Az étkezési hozzájárulás az, amelyet a cégek a legnagyobb arányban biztosítanak a dolgozóiknak: a megkérdezett vállalatok fele említette. Ezt követi az utazási csekk (16 százalék) és az ajándékutalvány (9 százalék).
A cafeteria utalványok adókötelessé tételéről a megkérdezett cégek elsöprő többsége (91 százalék) értesült. Az adókötelessé váló utalványok sorsa kérdéses. A megkérdezett cégvezetők 37 százaléka nem hozott még döntést a kérdésben, 23 százalékuk egyszerűen nem osztana több utalványt a dolgozóinak. További 16 százalék válaszolt úgy, hogy lehetőség szerint annyira csökkentené az utalvány összegét, hogy az a megnövelt adóösszeggel együtt beleférjen a cég kialakított költségkeretébe. 12 százalék nem változtatna az utalvány összegén és kifizetné a megemelkedett közterheket, míg mindössze 5 százalék növelné meg az utalvány összegével az alkalmazott bruttó bérét – közli a Világgazdaság Online a felmérés eredményét.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >