A cégek piaci értékét is meghatározhatja kultúrájuk
A befektetők és a társadalom is nagyobb nyitottságot vár el a szervezetektől – derül ki az EY több mint 1000 pénzügyi vezető körében készített globális felméréséből. A cégkultúrára vonatkozó információk a befektetői döntéseket is jelentősen befolyásolják, a vállalati jelentések azonban ritkán tartalmaznak ilyen jellegű adatokat.
Egyre nagyobb átláthatóságot vár el a társadalom a vállalatoktól – derül ki az EY pénzügyi és számviteli tanácsadói szolgáltatások (FAAS) üzletág éves kutatásából. A következetes értékeken és viselkedésen alapuló, egészséges cégkultúra ugyanis kritikus fontosságú a szervezetek iránti bizalom kialakításában. A beruházók is egyre nagyobb betekintést szeretnének a vállalati értékekbe a megkérdezett vezetők 79 százaléka szerint, ennek ellenére mindössze a cégek 37 százaléka közöl erről információt jelentésében.
„A szervezeteknek nyitottságon, hitelességen és elszámoltathatóságon alapuló cégkultúrát kell teremteniük, és ezt eredményekkel is be kell tudniuk bizonyítani” – hangsúlyozta Kónya Zsolt, az EY pénzügyi és számviteli tanácsadói szolgáltatásokért felelős vezetője. „Az éves jelentésekben nagyobb figyelmet kell fordítani a vállalati értékek bemutatására. Az erre vonatkozó adatoknak ugyanolyan hitelesnek és megbízhatónak kell lenniük, mint a pénzügyi információknak” – tette hozzá.
Az átlátható vállalati jelentések elterjedését nehezíti, hogy az adatok összegyűjtéséhez és elemzéséhez használható új technológiákban, mint például a robotizált folyamatautomatizálás (RPA) és a mesterséges intelligencia (MI), nem teljes a megkérdezett pénzügyi vezetők bizalma. A válaszadók 60 százaléka kevésbé tartja hitelesnek és objektívnek az MI által létrehozott adatokat, és szívesebben támaszkodik a hagyományos, meglévő rendszerekből származó adatokra.
Kapcsolódó cikkeink
Történelmi csúcson a magyar M&A-piac
Rekordértéket ért el tavaly a hazai tranzakciós piac – derül…
Tovább olvasom >EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >Már a magyar vállalatokat is mesterséges intelligenciával támadják
A vállalatokat célzó digitális támadások egyik legújabb eszközévé vált a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gluténmentesen is teljes értékűen
A gluténmentes termékek szegmense ma már a modern, egészségtudatos életmód szerves…
Tovább olvasom >Felpörgetve
Az energiaitalok piaca sikeres évet zárt 2024-ben, miközben egyre szélesebb…
Tovább olvasom >25 üzletet zár be az Alcampo Spanyolországban
Az Auchan spanyol leányvállalata, az Alcampo bejelentette, hogy átszervezési programja…
Tovább olvasom >