A CBA vevő lenne a Profira, a Corára és a Matchre
A CBA vevő lenne a Profi, a Cora és a Match hálózatára, ha a tulajdonos Louis Delhaize-csoport valóban megszabadulna magyarországi érdekeltségeitől. Ha megtörténik a felvásárlás, javulhat a magyar élelmiszer-termelők pozíciója, ugyanis a hazai láncok több hazai terméket vásárolnak, mint multinacionális vetélytársaik – írja a Magyar Nemzet nyomán a portfolio.hu.
Komolyan elgondolkodnánk a Profi-, Cora-, Match-hálózat felvásárlásán, ha kiderülne, hogy nem piaci pletykáról van szó, és valóban eladósorba kerülne a francia-belga kézben lévő három üzletlánc – értékelte a lapnak a tervezett eladásról a napokban ismét felerősödő értesülést a CBA kommunikációs igazgatója. Fodor Attila szerint fontos lenne a hazai kézben lévő élelmiszer-kereskedelem arányának növelése, mert az jelentősen elmarad a Nyugat-Európában szokásostól.
Realitást ad az esetleges felvásárlásnak, hogy a hipermarket-piac telítődött, ezért annak további jelentős bővítése nem várható. Ezzel szemben a szupermarketek egyre népszerűbbek, hiszen – többek között a megnövekedett benzinköltségek miatt – ezekbe az üzletekbe szoktak át a vásárlók, és egyre többen keresik a magyar árukat – hangsúlyozta Fodor Attila.
Egyes vélemények szerint a hazai kézben lévő élelmiszer-hálózatok piaci részesedése 5 éven belül akár 30 százalék alá is csökkenhet az egy évtizeddel ezelőtti csaknem 40 százalékról, a külföldi vállalkozások kezén lévő láncok piaci részesedése viszont meghaladhatja a 60 százalékot.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >