A CBA csatlakozott a Tej Szakmaközi Szervezethez és Terméktanácshoz
A CBA a magyar üzletláncok közül elsőként csatlakozott a Tej Szakmaközi Szervezethez és Terméktanácshoz; az erről szóló megállapodást szerdán írták alá a főváros egyik bevásárlóközpontjának CBA Príma áruházában.
Az eseményen Feldman Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) helyettes államtitkára többek között arról beszélt, hogy a válságot követően 2011-ben a szaktárca úgy döntött: minden lehetséges eszközzel támogatja a hazai tejtermelés fejlesztését. Így az ágazati szereplőkkel közösen piacfejlesztés kezdődött és a piac szervezettségét is sikerült javítani.
Hozzátette: ennek eredményeként a magyar tejtermékek egyre keresettebbek mind a belföldi, mind pedig a külföldi piacokon. Az pedig, hogy a kiskereskedelmi láncok is bekapcsolódnak a tej terméktanács munkájába, tovább javítja az ágazat szervezettségét. Ez pedig a magyar tejtermék-fogyasztók számára jelent újabb előnyöket, mert így tovább bővülhet a hazai termékek kínálata.
Mélykuti Tibor, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke fontos lépésként értékelte, hogy a CBA első magyar kiskereskedelmi láncként belépett a terméktanácsba. A CBA a negyedik kiskereskedelmi lánc az Auchan, a Tesco és a Penny Market mellett, amelyik csatlakozott a szervezethez.
Elmondta, rövidesen megszűnik az unióban a tejkvóta-szabályozás. Hozzátette, fontos, hogy a tejpiaci szereplők minél jobb minőségű és minél több magyar tejterméket vigyenek a belföldi piacra.
Úgy vélte, van tere a fejlődésnek, mivel például a magyarok sajtból csak a harmadát fogyasztják az európai átlagnak, évente fejenként mintegy 5 kilogrammot. Kifejtette: a tejfogyasztás is csak 70 liter körüli évente, míg Írországban 130 liter körüli. Így reális célkitűzésnek tartotta, hogy a mostani uniós költségvetési időszak, vagyis ennek az évtizednek a végére Magyarországon az összes tejtermék fogyasztása éves átlagban egy embernél elérje a 200 kilogrammot.
Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója felhívta a figyelmet: a CBA mindig is törekedett arra, hogy üzleteinek polcain minél nagyobb arányban legyenek magyar termékek. Ez az arány a Corvinus Egyetem felmérése szerint 80 százalék – mondta. Az MTI-nek ezt azzal egészítette ki, hogy a terméktanácshoz való csatlakozással tovább bővülhet az üzletekben a magyar tejtermékek választéka. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >