A CBA a magyar élelmiszer-kereskedelem piacvezetője kíván lenni
A CBA ismét piacvezető kíván lenni a magyar élelmiszer-kereskedelemben – hangsúlyozta Baldauf László, az idén fennállásának 20. évfordulóját ünneplő élelmiszerkereskedelmi lánc elnöke szerdán sajtótájékoztatón, Budapesten.
Elmondta: külföldön az adott ország kereskedői uralják a hazai piacokat. A magyar vállalkozásoknak is vissza kell szerezniük az ország kereskedelemében a vezető pozíciót, a CBA ehhez növeli az eladóhelyek számát, többi között például úgy, hogy felvásárolja a Magyarországról esetleg kivonuló kereskedelmi láncok üzleteit, korszerűsíti a saját boltjait.
Baldauf László a sajtótájékoztatót követően újságíróknak elmondta, hogy tárgyalnak olyan kereskedelmi láncokkal, amelyek kivonulnak Magyarországról, a tárgyalópartnereket azonban nem nevezte meg, titoktartási kötelezettségre hivatkozva.
Elmondta, hogy a CBA 2000-ben volt piacvezető a magyarországi élelmiszerkereskedelemben. Jelenleg 35 ezer dolgozónak adnak munkát és 1.500 kisvállalkozó franchise-partner csatlakozott a CBA-hoz.
Az első negyedévben bővült a forgalom, erre példaként említette: a 105 CBA Príma bolt értékesítése az előző év azonos időszakához képest 105-106 százalékon teljesített. Tervezik további saját márkás áruk bevezetését és a gyártókat segítve előre leszerződnek termékek előállítására is – tette hozzá.
Baldauf László a sajtótájékoztatón visszaemlékezett arra, hogy 1992. május 27-én írta alá tíz tulajdonos a megállapodását, és a Közért Vállalat privatizációjában 17 üzletet vásároltak. Akkor azt tapasztalták, hogy a tőkeerős és kedvezményeket kapó külföldi multikkal szemben össze kell fogni ahhoz, hogy eredményeket érjenek el. A fejlődés során a bankok végül a hazai üzletlánc mögé álltak, 2000-ben már 60 tulajdonos és 2.500 bolt alkotta a CBA láncot.
Fodor Attila, a CBA kommunikációs vezetője elmondta, hogy csütörtöktől vetítik a tv-társaságok az ünnep kapcsán készített reklámfilmjüket, amelyben valós vásárló a szereplő. Az ünnephez kapcsolódón májusban és októberben nyereményjátékot indítanak.
A CBA Kereskedelmi Kft. korábbi tájékoztatása szerint tavaly a CBA hálózatának összforgalma 565 milliárd forint volt, 10 milliárd forinttal több, mint 2010-ben, az üzletszám érdemben nem változott, a CBA összesen 3.372 egységet működtet az országban.
A Nielsen piackutató által tavaly áprilisban közölt, a 2010-es adatok alapján összeállított ranglistán az élelmiszer-kereskedelmi láncok között a legnagyobb forgalmazó a Tesco volt (666,5 milliárd forint, a februártól, februárig tartó üzleti évben), amelyet két magyar tulajdonú kereskedelmi hálózat, a CBA (555 milliárd forint) és a Coop (510 milliárd forint) követett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >Az ételmentés menő! De vajon mennyire?- Lezajlott a Munch sajtóeseménye
“Miért menő az ételmentés?” címmel szervezett sajtóeseményt a Munch, melynek…
Tovább olvasom >Lidl Magyarország idén is zárva tart szenteste: az ünnep békéjét támogatja az áruházlánc
A Lidl Magyarország tavaly elindított hagyományát követve idén sem nyitja…
Tovább olvasom >