A Carrefour 30 eurós áron kínál a spanyol fogyasztóknak egy 30 alapárut tartalmazó kosarat
A Carrefour 30 eurós áron kínál majd a spanyol fogyasztóknak egy 30 alapárut tartalmazó kosarat – jelentette be a vállalat, néhány nappal azután, hogy Spanyolország bejelentette, fontolóra vette, hogy a nagy kiskereskedőktől különleges árcsomagokat kér az infláció mérséklésére.

Ez is egy példa az inflációs nyomással való megküzdési stratégiákra
A kormány bejelentését a spanyol üzleti csoportok és egyes politikusok kritikával fogadták, mivel a lépést a kormány árbefolyásoló beavatkozásának tekintik. Yolanda Diaz munkaügyi miniszter, aki hétfőn jelentette be, hogy megállapodásokat akar kötni a szupermarketekkel, visszautasította ezeket a kritikákat, mondván, hogy ez segíteni fogja az elszegényedett családokat abban, hogy továbbra is egészségesen táplálkozzanak. Diaz, aki egyike Spanyolország három miniszterelnök-helyettesének és a kormány legmagasabban rangidős tisztségviselője a fiatalabb, szélsőbaloldali koalíciós partner, az Unidas Podemos részéről, az Eldiario.es spanyol hírportálnak azt mondta, hogy a megállapodás meghatároz egy olyan alaptermékkosarat, amelyben meghatározhatják az árakat.
A Carrefour francia kiskereskedő – a domináns Mercadona után a második legnagyobb élelmiszerlánc Spanyolországban – azt mondta, hogy reméli, hogy ezzel a spanyol családok vásárlóerejét erősíti. Az exkluzív kosárkínálat többek között konzerveket, tésztákat, olajat és kávét tartalmaz majd.
„A jelenlegi helyzet agilis és hatékony intézkedéseket igényel” – nyilatkozta Alexandre de Palmas, a Carrefour Spanyolország ügyvezető igazgatója. „Ezekben az időkben, amikor minden egyes vásárlási aktus értékesebb, mint valaha, a Carrefour reagál vásárlóira. Azon dolgozunk, hogy olyan megtakarítási megoldásokat kínáljunk, amelyek megvédik a spanyolországi családok vásárlóerejét”.
A fő munkaadói szövetség, a CEOE „szovjetnek” ítélte a Carrefour lépését, míg Spanyolország mezőgazdasági minisztere, a koalíciót vezető Szocialista Párt (PSOE) tagja azt mondta, hogy az európai jog szerint az árakba való beavatkozást csak szabályozott piacokon lehet elfogadni. Az agrár-élelmiszeripari ágazat az élelmiszeradó csökkentését követelte.
Diaz szerdán újságíróknak elmondta, hogy ő soha nem beszélt árintervenciókról, hanem „a kiskereskedők és a fogyasztói és felhasználói szövetségek közötti megállapodásról, hogy tegyenek valamit… teljesen legálisan”. Isabel Rodriguez kormányszóvivő kedden azt mondta, hogy a kormány támogatja, hogy Diaz beszéljen a szupermarketekkel.
A Carrefour és Diaz csütörtökön, Diaz pedig hétfőn találkozik a kiskereskedelmi szövetségekkel és a fogyasztói csoportokkal.
Az infláció kétszámjegyű
Az infláció augusztusban 10,3%-ot ért el Spanyolországban. Júliusban a liszt közel 40%-os áremelkedést jelzett, a tészta, a tojás vagy a tej pedig 22%-os áremelkedést is meghaladott.
Augusztusban a Carrefour közölte, hogy Franciaországban 100 termék árát fagyasztja be, a szardíniakonzervektől kezdve a rizsen át a mosogatószerekig.
Spanyolország kormánya már 30 milliárd eurót fordított a magas energiaköltségek elleni intézkedésekre, például üzemanyag-visszatérítésekre, valamint a gáz és az áram áfacsökkentésre. Júniusban Spanyolország korlátozta az áramtermeléshez használt gáz árát, és ezt a lépést most vizsgálják, hogy a blokk többi országában is alkalmazzák. Egy másik népszerű intézkedés az ingyenes vasúti bérletek és a városi tömegközlekedésre vonatkozó kedvezmények bevezetése volt.
Kapcsolódó cikkeink
Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >Jelentős mértékben bővítette saját márkás kínálatát a spanyol Makro
406 új saját márkás termékkel bővítette kínálatát a Makro Spanyolországban…
Tovább olvasom >Csak két uniós országban magasabb az infláció, mint Magyarországon
A Privátbankár Európai Inflációs Körképe hasonlította össze a márciusi és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >