A Budapest Kártya 20 százalékos bővülésével számol a kibocsátó

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 06. 04. 10:34

Tavaly 83 ezer 613 Budapest Kártyát vásároltak a turisták, az idén 20 százalékos bővüléssel számol a kibocsátó – mondta Vadnai Márton, a Budapest Fesztivál- és Turisztikai Központ Nonprofit Kft. értékesítési menedzsere hétfőn, a megújult terméket bemutató fővárosi sajtótájékoztatón.

A Budapest Kártyát 1997 óta bocsátják ki a fővárosba látogatók számára különböző turisztikai kedvezmények igénybevételére. A termék több mint 70 szolgáltatás ingyenes vagy kedvezményes igénybevételére ad lehetőséget, jelenleg 24 órás, 48 órás és 72 órás időtartamon belül.

Vitézy Zsófia, a kártyát kibocsátó Budapest Fesztivál- és Turisztikai Központ Nonprofit Kft. ügyvezetője arról számolt be, hogy az idei évtől a Budapest Kártyába épített NFC-csipes technológiával nyomon követhető a turisták által igénybe vett szolgáltatás, és továbbá bővült az ingyenesen igénybe vehető szolgáltatások köre.

Az ügyvezető elmondta, a Budapest Kártyával igénybe vehető szolgáltatások kiválasztásánál fontos szempont volt, hogy legyen köztük nemzeti kulturális érték, illetve fővárosi intézmény egyaránt.

Máté Gábor, a Budapest Fesztivál- és Turisztikai Központ Nonprofit Kft. turisztikai divízióvezetője hangsúlyozta, a Budapest Kártya fejlesztésével az is céljuk volt, hogy a turistákat elvezessék a legfontosabb fővárosi helyekre.

Vadnai Márton kiemelte, hogy tavaly a legkeresettebb a 72 órás termékük volt, az eladott mennyiség 75 százalékát tette ki. A legerősebb időszak április és május, valamint augusztus és szeptember volt, a legtöbb Budapest Kártyát a repülőtéren értékesítették.

Az idén április 1-jén is három – 24 órás, 48 órás és 72 órás – változatban hozták forgalomba a Budapest Kártyát. A 2013. évi ingyenes szolgáltatások között megmaradt a tömegközlekedés, viszont újdonság, hogy a BKK menetrend szerint közlekedő hajójáratai is igénybe vehetők. Ugyancsak ingyenesek a gyalogos városnézések, és okostelefonnal díjmentesen letölthető a PacketGuide alkalmazás, amely 13 tematikus túrát ajánl – ismertette az értékesítési menedzser.

A főváros fürdőváros jellegét erősítve a Budapest Kártyával az érvényesség ideje alatt egy alkalommal ingyen igénybe lehet venni a Lukács fürdő szolgáltatását, a többi fővárosi gyógyfürdő pedig különböző kedvezményeket ad a belépőhöz a termék tulajdonosának. A kártyával hét fővárosi múzeumba lehet ingyen belépni, ezen kívül 70 elfogadóhely kínál 10-50 százalék közötti kedvezményt szolgáltatásaiból – mondta el Vadnai Márton. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink