A buborék elszabadul
A hazai pezsgőpiac trendjeiről, eredményeiről, újdonságairól Csomay Andrással, a Törley Pezsgőpincészet marketingvezetőjével beszélgettünk.
A cikk a Trade magazin 2023/11. lapszámában olvasható.

Csomay András
marketingvezető
Törley Pezsgőpincészet
Mennyiségben ugyan a gazdasági környezetnek „köszönhetően” csökkent, de értékben nőtt a buborékos termékek piaca. A visszaesést mi is érezzük, de bizakodóak vagyunk az év további részére vonatkozóan. Bár már határozottan érezhető, hogy a pezsgőzés nem kizárólag az év végi ünnepi időszakra összpontosul, azért a forgalmunk jelentős része még mindig ebben az időszakban realizálódik.
A 2022- es évet szép eredménnyel zártuk. A korábbi évekhez hasonlóan az értékesítésünk legnagyobb részét a tankpezsgők teszik ki, ezen belül is a legnagyobb forgalmú termékünk édes, de határozott elmozdulás látszik a száraz pezsgők irányába. A prosecco kategória növekedése ugyan a korábbi évek növekvő tendenciájához képest némileg megtorpant, szerencsére az általunk forgalmazott Mionetto ezt nem érezte meg.
A külföldi termékek mellett nagyon nagy népszerűségnek örvendenek a hazai tradicionális pezsgők is. Számos magyar pincészet készít hagyományos eljárással pezsgőt, úgy látjuk, hogy a kategóriának nagyon jót tesz, hogy folyamatosan a fókuszban van, a sok helyről érkező kommunikáció felhívja a figyelmet a pezsgőkészítés egyedülálló tudományára és az értékre, amit mi, termelők képviselünk ezáltal.
A költségek növekedése minket is érint, kénytelenek voltunk emelni termékeink árát, de ez kisebb mértékű volt, mint az FMCG-szektor más termékeinél.

A piacon érződik, hogy a pezsgő már nem csak az év végi ünnepek itala
Az idei évben egy minden szempontból egyedülálló terméket vezettünk be a magyarországi piacra, ez a Törley ICE. Az ICE mint fogalom, kategória 12 éve indult Franciaországból hódító útjára. Korábban elképzelhetetlen lett volna, hogy a pezsgőt jéggel fogyasszuk, ezért is nagyon fontos az innováció és az edukáció. A Törley ICE kifejezetten úgy lett kifejlesztve, hogy jégre töltve teljesedjen ki az ízélmény. Emellett ezzel a pezsgővel is nyomatékosítottuk, hogy a kategória nem kizárólag az ünnepek itala.
Elsősorban egy fiatalabb célcsoportot szólítottunk meg a termékkel, de szerencsére azt látjuk, hogy minden fogyasztói korcsoport a magáénak érzi az ICE pezsgését.
A gasztronómia kiemelt szegmens vállalatunk életében. Számos lehetőség és eszköz van arra, hogy közvetlenül népszerűsítsük a kategóriát, márkáinkat, edukáljuk fogyasztóinkat, vagy akár megmutassunk egy új terméket, új fejlesztést.
A palackvisszaváltási rendszer szinte minden termékünket érinti, mégis úgy látjuk, hogy ezzel a lépéssel nagyon sokat tehetünk a környezetvédelem érdekében. Nagyon bízunk abban, hogy a vásárlókat is pozitívan érinti majd az új rendszer, aminek keretei között szívesen viszik vissza a kiürült palackokat a visszaváltóhelyekre.//
Kapcsolódó cikkeink
Az olasz autóipar mellett a prosecco és a parmezán exportját sújthatja leginkább az amerikai vámok bevezetése
Az autóipar mellett az olasz agrártermékek, többek között a prosecco…
Tovább olvasom >Trade marketing, az elengedhetetlen? – Szerelmem a trade marketing – idén is
A Trade Marketing Klub hagyományos, online konferenciája, a Szerelmem a…
Tovább olvasom >Raisz Anikó: a mezőgazdasági területek fenntarthatósága mellett fontos a vízhiányos időszakok okozta helyzet kezelése is
A mezőgazdasági termőterületek fenntarthatósága mindannyiunk számára fontos, viszont legalább ilyen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >