A buborék elszabadul
A hazai pezsgőpiac trendjeiről, eredményeiről, újdonságairól Csomay Andrással, a Törley Pezsgőpincészet marketingvezetőjével beszélgettünk.
A cikk a Trade magazin 2023/11. lapszámában olvasható.
Mennyiségben ugyan a gazdasági környezetnek „köszönhetően” csökkent, de értékben nőtt a buborékos termékek piaca. A visszaesést mi is érezzük, de bizakodóak vagyunk az év további részére vonatkozóan. Bár már határozottan érezhető, hogy a pezsgőzés nem kizárólag az év végi ünnepi időszakra összpontosul, azért a forgalmunk jelentős része még mindig ebben az időszakban realizálódik.
A 2022- es évet szép eredménnyel zártuk. A korábbi évekhez hasonlóan az értékesítésünk legnagyobb részét a tankpezsgők teszik ki, ezen belül is a legnagyobb forgalmú termékünk édes, de határozott elmozdulás látszik a száraz pezsgők irányába. A prosecco kategória növekedése ugyan a korábbi évek növekvő tendenciájához képest némileg megtorpant, szerencsére az általunk forgalmazott Mionetto ezt nem érezte meg.
A külföldi termékek mellett nagyon nagy népszerűségnek örvendenek a hazai tradicionális pezsgők is. Számos magyar pincészet készít hagyományos eljárással pezsgőt, úgy látjuk, hogy a kategóriának nagyon jót tesz, hogy folyamatosan a fókuszban van, a sok helyről érkező kommunikáció felhívja a figyelmet a pezsgőkészítés egyedülálló tudományára és az értékre, amit mi, termelők képviselünk ezáltal.
A költségek növekedése minket is érint, kénytelenek voltunk emelni termékeink árát, de ez kisebb mértékű volt, mint az FMCG-szektor más termékeinél.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/11/Pezsgo-keretesbe_opt-1024x823.jpeg)
A piacon érződik, hogy a pezsgő már nem csak az év végi ünnepek itala
Az idei évben egy minden szempontból egyedülálló terméket vezettünk be a magyarországi piacra, ez a Törley ICE. Az ICE mint fogalom, kategória 12 éve indult Franciaországból hódító útjára. Korábban elképzelhetetlen lett volna, hogy a pezsgőt jéggel fogyasszuk, ezért is nagyon fontos az innováció és az edukáció. A Törley ICE kifejezetten úgy lett kifejlesztve, hogy jégre töltve teljesedjen ki az ízélmény. Emellett ezzel a pezsgővel is nyomatékosítottuk, hogy a kategória nem kizárólag az ünnepek itala.
Elsősorban egy fiatalabb célcsoportot szólítottunk meg a termékkel, de szerencsére azt látjuk, hogy minden fogyasztói korcsoport a magáénak érzi az ICE pezsgését.
A gasztronómia kiemelt szegmens vállalatunk életében. Számos lehetőség és eszköz van arra, hogy közvetlenül népszerűsítsük a kategóriát, márkáinkat, edukáljuk fogyasztóinkat, vagy akár megmutassunk egy új terméket, új fejlesztést.
A palackvisszaváltási rendszer szinte minden termékünket érinti, mégis úgy látjuk, hogy ezzel a lépéssel nagyon sokat tehetünk a környezetvédelem érdekében. Nagyon bízunk abban, hogy a vásárlókat is pozitívan érinti majd az új rendszer, aminek keretei között szívesen viszik vissza a kiürült palackokat a visszaváltóhelyekre.//
Kapcsolódó cikkeink
A környezet miatti aggodalom étrendjük megváltoztatására készteti a fogyasztókat
Az étkezési szokásaikat megváltoztató fogyasztók nagy része környezetvédelmi okokból tesz…
Tovább olvasom >EM: hétfőtől kétfokú eljárás segíthet a környezetvédelmi hatósági ügyekben
A kormány célja Magyarország természeti értékeinek, erőforrásainak megóvása, továbbá a…
Tovább olvasom >Az ember és a környezet voltak 2023 fókuszai a PENNY-nél
Az elmúlt évben számos fontos lépést tett a PENNY Magyarország, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >