A brit médiában februártól engedélyezik a termékelhelyezést
A brit médiumok független felügyelő hatósága, az Ofcom február végétől engedélyezi azokat a reklámnak minősülő utalásokat, melyekért egy-egy termék gyártója fizet a műsor készítőjének.
A szabályzat nem titkolt célja, hogy bevételi forráshoz juttassa a hazai gyártású műsorokat, ugyanakkor viszonylag szigorú megkötéseken keresztül igyekeznek védeni a nézők és a hallgatók érdekeit.
A termékeket csak játékfilmekben és dokumentum-jellegű anyagokban, sorozatokon belül, szórakoztató műsorokban és sportműsorokban lehet majd elhelyezni. A tiltás a gyerekműsorokra, a híranyagokra az aktualitásokkal foglalkozó és vallási műsorokra vonatkozik. A hatóság a bemutatható termékek csoportját is korlátozta, utóbbi egyébként komoly szabályozási problémákat vetít előre: a dohánytermékek, az alkohol, a szerencsejáték és a fegyverek mellett olyan ételek és italok hirdetését is betiltanák, melyek zsír-, cukor vagy akár sótartalma magas.
A szabályozás másik fontos eleme, hogy felismerhetővé tegyék a termékelhelyezést – az érintett műsorok elején és végén, valamint a reklámszüneteket követően ezért legalább három másodpercig fel kell tüntetni az erre utaló logót. Bár a rádióműsorokon belül elhelyezett hirdetéseket nehéz lesz ilyen jól érzékelhetően kiemelni, a felügyelő testület hasonlóan szigorú előírásokat alkalmaz e médium esetében is.
Az új törvény nem csupán a termékelhelyezést, hanem a szponzorációs szokásokat is megengedőbben kezeli: a szponzorok hamarosan az általuk támogatott műsorokon belül is elhelyezhetik logójukat. Az Ofcom egy átfogó kampánnyal készül, mely felkészíti a nézőket a változásokra.
Az Ofcom által most meghozott döntés igazodás ahhoz az Európai Uniós irányelvhez, ami miatt a nemrég elfogadott magyar médiatörvény is tartalmazza ezeket a módosításokat, amelyek hatására a piaci szereplők azt várják, a kereskedelmi rádióknak, tévéknek bevételnövekedést hozhat majd változás – írja a kreativ.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >