A brit médiában februártól engedélyezik a termékelhelyezést
A brit médiumok független felügyelő hatósága, az Ofcom február végétől engedélyezi azokat a reklámnak minősülő utalásokat, melyekért egy-egy termék gyártója fizet a műsor készítőjének.
A szabályzat nem titkolt célja, hogy bevételi forráshoz juttassa a hazai gyártású műsorokat, ugyanakkor viszonylag szigorú megkötéseken keresztül igyekeznek védeni a nézők és a hallgatók érdekeit.
A termékeket csak játékfilmekben és dokumentum-jellegű anyagokban, sorozatokon belül, szórakoztató műsorokban és sportműsorokban lehet majd elhelyezni. A tiltás a gyerekműsorokra, a híranyagokra az aktualitásokkal foglalkozó és vallási műsorokra vonatkozik. A hatóság a bemutatható termékek csoportját is korlátozta, utóbbi egyébként komoly szabályozási problémákat vetít előre: a dohánytermékek, az alkohol, a szerencsejáték és a fegyverek mellett olyan ételek és italok hirdetését is betiltanák, melyek zsír-, cukor vagy akár sótartalma magas.
A szabályozás másik fontos eleme, hogy felismerhetővé tegyék a termékelhelyezést – az érintett műsorok elején és végén, valamint a reklámszüneteket követően ezért legalább három másodpercig fel kell tüntetni az erre utaló logót. Bár a rádióműsorokon belül elhelyezett hirdetéseket nehéz lesz ilyen jól érzékelhetően kiemelni, a felügyelő testület hasonlóan szigorú előírásokat alkalmaz e médium esetében is.
Az új törvény nem csupán a termékelhelyezést, hanem a szponzorációs szokásokat is megengedőbben kezeli: a szponzorok hamarosan az általuk támogatott műsorokon belül is elhelyezhetik logójukat. Az Ofcom egy átfogó kampánnyal készül, mely felkészíti a nézőket a változásokra.
Az Ofcom által most meghozott döntés igazodás ahhoz az Európai Uniós irányelvhez, ami miatt a nemrég elfogadott magyar médiatörvény is tartalmazza ezeket a módosításokat, amelyek hatására a piaci szereplők azt várják, a kereskedelmi rádióknak, tévéknek bevételnövekedést hozhat majd változás – írja a kreativ.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >