A brit Co-op sem jelzi többé a lejárati időt saját márkás joghurtjain
A brit Co-operative Group az élelmiszer-hulladék mennyiségének csökkentése céljából májustól nem közli többé a lejárati időt saját márkás joghurtjain. A lejárat jelzése helyett a jövőben a „minőségét megőrzi” dátum segíti a vásárlókat az élelmiszer-pazarlás elkerülésében.
A romlási idő jelölését a joghurttermékeken élelmiszer-biztonsági okok magyarázzák, míg a „minőségét megőrzi” dátum a minőségre utal, és az adott élelmiszer gyakran ezen időpont után is fogyasztható. A Co-op arra bátorítja vásárlóit, hogy a termék minőségét ellenőrizzék, és vizuális jelek alapján döntsék el, hogy az még fogyasztható-e vagy sem.
Az Egyesült Királyságban évente mintegy 100 millió font értékben kerül joghurt a szemétbe a csomagolásra nyomtatott útmutató miatt.
Kapcsolódó cikkeink
Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Fenntartható saját márkával ment élelmiszert a Coop Svájcban
A Coop Switzerland új, fenntartható saját márkája, a Nice-to-Save-Food az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >A GKI 2-2,5%-os gazdasági növekedést vár 2025-ben
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2025-re 2-2,5%-os GDP-növekedést prognosztizál, amely a külpiaci…
Tovább olvasom >