A braziloknak már sörre se futja
Drasztikusan visszaesett a sörfogyasztás a gazdasági válság által sújtott Brazíliában – írja az origo.
Mostanában a munkanélküliség az, ami miatt a legtöbben a pohár fenekére néznének Brazíliában. De a helyzet annyira rossz és annyira nincs pénze az embereknek, hogy már erre sem telik a braziloknak. Az Anheuser-Busch, a Budweiser, Corona és Stella Artois helyi forgalmazója szerint a sörfogyasztás 10 százalékkal esett vissza az év első negyedében.
A visszaesés mögött sörgyártó szerint is a rendkívül nehéz gazdasági helyzet állhat, jelentésük szerint a brazil visszaesés miatt a teljes eladási mutatójuk is 1,4 százalékkal esett.
A közgazdászok szerint még ennél is rosszabb idők jöhetnek. Ilyen mértékű fogyasztás-visszaeséskor a cégek elkezdik elbocsátani a munkásaikat. Emiatt csak egyre több lesz a munkanélküli és egyre kisebb a fogyasztás.
A legnagyobb sörgyár most a költségeit próbálja csökkenteni ahogy csak tudja, így egyre több sört próbálnak eladni visszaváltható csomagolásban. Ez pedig csökkenti a szemetet az országban.
A kormány viszont nem tud reagálni a nehéz helyzetre. A politikai botrányok miatt is megbénult a vezetés, de a Brazíliában heteken belül indul az olimpia, és emiatt sincs forrás a költségvetésben, hogy enyhítsen a munkanélküliek nyomorúságos helyzetén. miatt (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Ahol a nagyok csapolnak
A Magyar Sörgyártók Szövetségének 2024-es jelentése szerint 2024-ben a hordós…
Tovább olvasom >Indul a nyár legmenőbb sörös játéka Budapesten
Hat ikonikus budapesti söröző, 42 sörcsapjának kisüzemi specialitásait kínálja kóstolásra…
Tovább olvasom >Szlovénia legnagyobb sörfőzdéje 200 éves
Fennállásának 200. évfordulóját ünnepli Szlovénia legnagyobb sörgyára, a Lasko Pivovarna…
Tovább olvasom >További cikkeink
Falusi romantika Budapest szívében: megnyitott a Puli és Juhász pesti csárda a belvárosban
Harcsapaprikás, túrós csusza és aranygaluska – juhászbölcsességgel tálalva, puli-lelkesedéssel fűszerezve.…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >A fiataloknak is érdemes hosszú távra vagy a váratlan kockázatokra szóló biztosítást kötniük
Az élet nagy mérföldkövei, mint az érettségi vagy a karrier…
Tovább olvasom >