A braziloknak már sörre se futja
Drasztikusan visszaesett a sörfogyasztás a gazdasági válság által sújtott Brazíliában – írja az origo.
Mostanában a munkanélküliség az, ami miatt a legtöbben a pohár fenekére néznének Brazíliában. De a helyzet annyira rossz és annyira nincs pénze az embereknek, hogy már erre sem telik a braziloknak. Az Anheuser-Busch, a Budweiser, Corona és Stella Artois helyi forgalmazója szerint a sörfogyasztás 10 százalékkal esett vissza az év első negyedében.
A visszaesés mögött sörgyártó szerint is a rendkívül nehéz gazdasági helyzet állhat, jelentésük szerint a brazil visszaesés miatt a teljes eladási mutatójuk is 1,4 százalékkal esett.
A közgazdászok szerint még ennél is rosszabb idők jöhetnek. Ilyen mértékű fogyasztás-visszaeséskor a cégek elkezdik elbocsátani a munkásaikat. Emiatt csak egyre több lesz a munkanélküli és egyre kisebb a fogyasztás.
A legnagyobb sörgyár most a költségeit próbálja csökkenteni ahogy csak tudja, így egyre több sört próbálnak eladni visszaváltható csomagolásban. Ez pedig csökkenti a szemetet az országban.
A kormány viszont nem tud reagálni a nehéz helyzetre. A politikai botrányok miatt is megbénult a vezetés, de a Brazíliában heteken belül indul az olimpia, és emiatt sincs forrás a költségvetésben, hogy enyhítsen a munkanélküliek nyomorúságos helyzetén. miatt (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre népszerűbb a sör alkoholmentes változata Németországban
Egészségügyi okokból, az íze miatt, vagy szimplán a választás szabadsága…
Tovább olvasom >Alkoholmentes korszakváltás: kihívások és lehetőségek a söripar globális porondján
Geopolitikai akadályokkal és új fogyasztói trendekkel néz szembe az európai…
Tovább olvasom >Május 17. ünnep a magyar kisüzemi sörök kedvelői számára
Május 17-én, szombaton újra országos program keretében nyílnak meg az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >