A brazil kávéra kivetett vámok ellenére is terjeszkedni tervez Amerikában a Lavazza
Az olasz Lavazza továbbra is terjeszkedni kíván az amerikai piacon, de figyelemmel kíséri a Brazíliából származó kávéra kivetett vámok lehetséges hatásait, mielőtt döntést hozna az amerikai gyártás bővítéséről – számolt be az ESM Magazine.
Jelenleg a vállalat az Egyesült Államokban értékesített termékeinek körülbelül felét helyben állítja elő, a Pennsylvania állambeli West Chester-i üzemében. Antonio Baravalle vezérigazgató elmondása szerint a vállalat célja továbbra is az amerikai jelenlét növelése, mivel az USA hatalmas piacot jelent a világ többi részéhez képest.
Baravalle szerint az amerikai gyártókapacitás bővítése 18–24 hónapot venne igénybe.
A családi tulajdonban lévő Lavazza csoport, amely 2023-ban felvásárolta a francia MaxiCoffee-t, tavaly – nagyban az áremeléseknek köszönhetően – 9%-kal növelte árbevételét, amely így elérte a 3,35 milliárd eurót. Az üzemi eredmény 18,6%-kal nőtt, 312 millió euróra, annak ellenére, hogy a zöldkávé ára 70%-kal emelkedett.
A vállalat jelenleg nem tervez további felvásárlásokat. „Már így is bőven van feladatunk” – fogalmazott a vezérigazgató.
Kapcsolódó cikkeink
A GLP-1 szereket használóknak kínál joghurtitalt a Danone az USA-ban
A Danone az Oikos márka legújabb termékével, az Oikos Fusion…
Tovább olvasom >Új tulajdonoshoz kerül a Dole amerikai frisszöldség-üzletága
A dublini központú Dole bejelentette, hogy eladta amerikai frisszöldség-üzletágát az…
Tovább olvasom >Ketchup alapú gyümölcsturmixot dob piacra a Heinz és a Smoothie King az USA-ban
Meghökkentő együttműködéssel rukkolt elő a Heinz és a világ vezető…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity felmérés: A befektetők dacolnak az általános bizonytalansággal
A globális rendszerek átrendeződésével a befektetőknek olyan környezetben kell eligazodniuk,…
Tovább olvasom >Századvég: az aszály hajtotta fel a júliusi élelmiszerárakat
Júliusban az éves infláció 4,3 százalékra lassult, havi összevetésben azonban…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Csak Magyarországon évente közel 16 milliárd forintos bevételkiesést és több…
Tovább olvasom >