A bővülő export miatt nőtt a sörgyártás tavaly Csehországban
Tavaly 19,65 millió hektoliter sört főztek a csehországi sörgyárak, 2,3 százalékkal többet, mint 2013-ban – közölte a cseh sörgyártók szövetsége keddi prágai sajtótájékoztatóján.
Míg a hazai sörfogyasztás lényegében az előző év szintjén maradt, addig a cseh sör kivitele nyolc százalékkal emelkedett – hangzott el.
Csehországban tavaly 16,29 millió hektoliter sört fogyasztottak el, ami éves szinten 0,2 százalékos csökkenés. Az átlagos sörfogyasztás nem változott: 144 liter volt tavaly is.
Ugyanakkor külföldön nőtt a cseh sör iránti érdeklődés. Míg 2013-ban 3,39 millió hektoliter cseh sör fogyott el a világban, addig tavaly már 3,65 millió hektoliter.
A sörbehozatal ugyanakkor éves szinten 42 százalékkal esett vissza tavaly Csehországban és 291 ezer hektolitert tett ki. Elsősorban a lengyelországi, magyarországi és a szlovákiai behozatal csökkent.
„A cseh sörpiac tavaly kissé fellélegzett. Míg a hazai fogyasztás lényegében 2010-től többé-kevésbé stagnál, addig a kivitel emelkedik” – jelentette ki Frantisek Sámal, a szövetség elnöke. Rámutatott: az utóbbi időben gyorsan változnak a sörfogyasztók szokásai is: jobban fogynak az erősebb sörök és a speciális sörök. A sör 41 százalékát a vendéglőkben fogyasztják el.
Erősödött az utóbbi éved trendje, hogy egyre több minisörgyár alakul. Idén márciusban már mintegy 280 minisörgyár működött Csehországban. Bér termelésük emelkedik, a sörfogyasztásnak csak egy százalékát adják. Csehországban 45 nagy sörgyár működik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Zamárdi saját söre is debütált a Balaton Beer Weekenden
Péntek délutántól vasárnap éjjelig 40-féle sörkülönlegességet kóstolhattak a vendégek a…
Tovább olvasom >Hétvégére elkészül Zamárdi söre!
Péntekre elkészül az első, balatoni településről elnevezett sör, amelyet névadója…
Tovább olvasom >Az üzemanyag- és az élelmiszerárak alakulása mérsékelte az inflációt Csehországban
Két százalékra csökkent júniusban az éves infláció Csehországban a májusi…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >