A Bosch cégcsoport tavaly 2207 milliárd forint árbevételt ért el Magyarországon
A Bosch cégcsoport 2023-ban 2207 milliárd forint árbevételt ért el Magyarországon, beleértve a nem konszolidált vállalatok árbevételét, és a saját vállalatok közötti kereskedelmet is, a tavalyi bevétel szinte megegyezik az előző évivel – közölte a társaság csütörtökön az MTI-vel.
Kiemelték, tavaly a vállalat Magyarországon kutatás-fejlesztésre 136 milliárd forintot fordított, ami 21 százalékkal meghaladja az egy évvel korábbit.
A Bosch folytatta a már megkezdett magyarországi beruházásait, amelyre tavaly 145 milliárd forintot fordított.
A tájékoztatás szerint 2023 végén a cégcsoport több mint 18 300 munkavállalót foglalkoztatott Magyarországon, közülük 3900-an kutatás-fejlesztésben dolgoztak.
Részletezték, hogy a Bosch csoport legnagyobb gépjárműelektronika gyárában, a hatvani Robert Bosch Elektronika Kft.-nél 2023-ban több új, az elektromos járművekhez használt teljesítményelektronikai megoldás gyártását kezdték meg, várakozásaik szerint 2030-ra az összes új autó 70 százaléka lesz tisztán elektromos Európában.
A járműipari alkatrészek, valamint elektromos hajtásrendszerek fejlesztésével és gyártásával foglalkozó miskolci Robert Bosch Energy and Body Systems Kft.-nél innovatív befúvómotorok gyártását kezdték meg, és számottevően nőtt az újgenerációs motor-hűtőventillátorok forgalma. Az eBike Systems üzletág Miskolcon megkezdte az elektromos kerékpárok ABS rendszereinek végösszeszerelését. A szintén miskolci, kéziszerszámokat és eBike-akkumulátorokat gyártó Robert Bosch Power Tool Kft.-nél új, automatizált gyártósorokat helyeztek üzembe. A tervek szerint halad a két miskolci Bosch vállalat közös raktárának kivitelezése, amellyel az eddiginél hatékonyabb, automatizált logisztikai folyamatokra tudnak majd áttérni. A logisztikai központ átadása 2024 második felében várható – írják a közleményben.
A járműipari alkatrészek gyártásával és fejlesztésével foglalkozó maklári Robert Bosch Automotive Steering Kft.-nél tavaly megkezdték a legújabb generációs elektromos szervokormányok sorozatgyártását prémium sportautók számára. Felfutott a haszongépjárművekbe való elektromos kormányművek (Servocom) forgalma is, amelynek sorozatgyártását 2022-ben kezdték el. Idén az elektromos szervokormányok gyártásában számítanak a leginkább bővülésre – olvasható a Bosch közleményében.
Hangsúlyozták azt is, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a mesterséges intelligencia használatára. A magyarországi telephelyeken a mesterséges intelligencia a gyártásnál tölti be a legfontosabb szerepet, egyebek között a gyártás-optimalizálásához szükséges adatelemzéseknél, a folyamatok ellenőrzésénél, valamint a gyártósorok karbantartásának tervezésénél.
A Bosch az oktatási együttműködéseiben is kiemelt szerepet szán a mesterséges intelligenciának, amely része az ELTE-Bosch Mesterséges Intelligencia Ipari Tanszékkel, a Bosch-BME Innovatív Járműtechnológiai Kompetencia Központtal, a Budapesti Gazdasági Egyetemmel, valamint a Miskolci Egyetemmel végzett közös munkának.
Stefan Hartung, a Robert Bosch GmbH igazgatóságának elnöke a közleményben kiemelte, a cégcsoport tavaly az előző évhez képest 3,8 százalékkal, 91,6 milliárd euróra növelte árbevételét, az 5,3 százalékos árbevétel-arányos üzemi eredmény 1 százalékponttal lett magasabb az előző éves eredménynél.
Ugyanakkor 2024 első negyedévében éves szinten a csoportnál 0,8 százalékkal csökkent az árbevétel, ami árfolyamhatások nélkül 2,7 százalékos növekedést jelent.
A Bosch termékeivel 1898 óta van jelen Magyarországon, az 1991-ben újjáalapított regionális kereskedelmi kft.-ből mára jelentős cégcsoport lett, nyolc önálló vállalata Magyarország egyik legnagyobb külföldi ipari munkaadója.
A Bosch csoport különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítójaként világszerte mintegy 429 000 munkatársat foglalkoztat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Beindul, de a reméltnél lassabban nőhet jövőre a gazdaság
A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal…
Tovább olvasom >1500 milliárd forintos piac új szereplőkkel: civilek az e-kereskedelemben
Egy egyszerű és biztonságos applikáció letöltésével online vásárlásai során bárki…
Tovább olvasom >A Temu és a Shein agresszív marketingstratégiája átrendezi a Black Friday piacot
A Temu és a Shein online marketingkampányai jelentős nehézségeket okoznak a versenytárs kiskereskedők és…
Tovább olvasom >