A Borsodi Sörgyár és a Hydro Fehérvár AV19 lettek az Év Sportmarketing Nagykövetei

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 03. 10. 11:07

Március 5-én, szerdán a DIGITAL FORUM keretében adták át a Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által alapított Sportmarketing Diamond Awards elismeréseit. A speciális marketingszakmai díj a hazai sportmarketing legkiemelkedőbb projektjeit és szereplőit díjazta. A zsűri döntése értelmében a Borsodi Sörgyár és a Hydro Fehérvár AV19 lettek az Év Sportmarketing Nagykövetei. 

A Sportmarketing Gyémántdíj nem csupán egy verseny, hanem egy platform, amely segít a legjobb sportmarketing-megoldások bemutatásában, és emellett hozzájárul a szakma folyamatos fejlődéséhez. A díjjal elismert aktivitások ráadásul jó példákat mutatnak a márkák, sportszervezetek, valamint a sportolók közötti értékteremtő kapcsolatokra is. Mindez pedig azért is különösen fontos, mert egyre inkább azt látjuk, hogy a kreatív és hatékony sportmarketing kampányok kulcsszerepet játszanak a márkák és a fogyasztók közötti kapcsolat erősítésében – emeli ki Hinora Ferenc, a díjat szervező Magyar Marketing Szövetség elnöke. 

A díjra összesen hat kategóriában lehetett pályázni 2023. július 1. és 2024. december 31. között megvalósított sportmarketing aktivitásokkal. A kategóriák a következők voltak: sportmarketing együttműködések, sportmarketing kampányok (8 millió Ft alatti költségvetés esetén), sportmarketing kampányok (8 millió Ft feletti költségvetés esetén), sportmarketing tematikában megvalósuló közösségimédia-, és tartalommarketing megoldások, sportesemények, valamint sportolói marketing, kommunikációs és PR tevékenység. A kategóriák közül ebben a pályázati ciklusban a legnépszerűbbnek a sportmarketing kampányok, a sportesemények és a közösségi médiás tartalommarketing megoldások bizonyultak. A díj különlegessége, hogy a Sportmarketing Gyémántdíjra benyújtott pályázatok nem egymással versengenek, hanem egy előre meghatározott és közzétett bírálati szempontrendszer mentén kerülnek megítélésre a szakmai zsűri által. 

A pályázatok elbírálásában a marketing és sportmenedzsment területének elismert szakemberei vettek részt, akik a tudományos, oktatási és gyakorlati szempontokat ötvözve értékelték a beérkezett marketingmegoldásokat. A zsűri elnöke Hinora Ferenc, Magyar Marketing Szövetség elnöke, a Positive Adamsky alapítója, aki a sportmarketing jövőjét érintő szempontokat is figyelembe vette a döntéshozatal során. A zsűri további tagjai között olyan szaktekintélyek szerepeltek, mint Dr. András Krisztina egyetemi docens (Óbudai Egyetem), Azurák Csaba kommunikációs szakértő, Dr. Berkes Péter sportmarketing szakértő, Dr. Papp-Váry Árpád (BGE), Rózsa Iván (Uniomedia) és Dr. Sterbenz Tamás professzor (Testnevelési Egyetem), valamint Trunk Tamás, új generációs tanácsadó. Az előre megadott szempontok alapján a zsűri tagjai összesen 34 gyémántelismerést ítéltek oda. A gyűjtött gyémántok száma alapján a Borsodi Sörgyár, valamint a Hydro Fehérvár AV19 lettek az Az Év Sportmarketing nagykövetei 2024-ben. 

A kiosztott gyémántdíjak magas száma igazolja, hogy érdemes a jövőben is megszervezni ezt az elismerést. Kulcsfontosságúnak tartjuk, hogy a szakmai díjak ne csupán presztízst biztosítsanak, hanem iránymutatást is adjanak az iparág szereplőinek, hozzájárulva a piac fejlődéséhez és a legjobb gyakorlatok elterjedéséhez. Meggyőződésünk, hogy ez a díj tovább erősíti majd a hazai sportmarketing szakma innovációs törekvéseit, és inspirációt ad annak szereplői számára – hangsúlyozza a díjat szervező szakmai szövetség első számú vezetője. 

A Sportmarketing Diamond Awards ünnepélyes díjátadóját március 5-én az ETELE Cinemaban rendezett DIGITAL FORUM keretében tartották. Az év digitális marketing eseményén több mint 1800-an voltak jelen. Az esemény két fő színpadán a marketing digitális eszközparkja és az AI-alapú megoldások kerültek a középpontba. A fórum további tematikus termében pedig aktuális sportmarketing előadásokkal és kerekasztalokkal várták az érdeklődőket. A SPORT & BRANDS FORUM színpadi programjai hatalmas érdeklődés mellett, teltházas nézőtér előtt zajlottak, ezzel igazolva a rendezvény kiemelkedő szakmai vonzerejét is. 

Felelősségünknek érezzük, hogy hagyományteremtő kezdeményezéseinkkel, speciális szakmai díjunkkal és rendezvényünkkel irányt mutassunk a sportmarketing területén is. Hisszük, hogy ezek az elismerések és platformok nemcsak a legkiemelkedőbb marketingmegoldásokat állítják reflektorfénybe, hanem inspirációt és gyakorlati útmutatást is nyújtanak a sportmarketing szakembereinek, segítve őket abban, hogy innovatív és értékteremtő megoldásokat valósítsanak meg – emelte ki Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség elnöke.

 

Kapcsolódó cikkeink