Magazin: A bor és a nők
A fejlett országokban tapasztalt trendek azt mutatják, hogy a nők „szerepe” a minőségi borfogyasztásban folyamatosan nő. A világ gazdagabb országainak asszonyai és lányai nem maradnak le az erősebbik nem mögött, ha a szőlő levéről van szó, sőt, az USA Borpiaci Tanácsának nemrég közzétett kutatásai szerint az Államokban azoknak a fogyasztóknak a körében, akik hetente legalább egyszer isznak bort, a nők száma meghaladta a férfiakét (53, illetve 47 százalék). És bár a statisztikák alakulásában egyértelműen érezzük a sör és az égetett szeszes italok szerepét is, a fenti tényekből borászoknak és vendéglátósoknak egyaránt érdemes levonniuk a tanulságot.
Az angolszász országokban az éttermekben mindezek ellenére 5 esetből négyszer a férfi választ bort. És hogy kitől? Utánanéztünk az interneten: a Master Sommelier szintet elért pohárnokoknak mindössze tíz százaléka nő. Pedig hát a sommelier-k világbajnokságán (sőt, a magyaron is) találkoztunk már női győztesekkel az elmúlt évek során…
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszaesett a turizmus konjunktúrája – de még így is a gazdaság egyik legjobban teljesítő szektora
Áprilisban -6 ponton állt a Turizmus Konjunktúra Index (TKI) értéke…
Tovább olvasom >A magyar street food új generációja a Dob utcába költözött – Bemutatkozik a Budapest Bites
A városi street food palettát gazdagító hely prémium grab’n’go élményt…
Tovább olvasom >Ízlelgessük 2025-öt!
Nagyot változott a hazai bárok világa és a koktélfogyasztás kultúrája…
Tovább olvasom >