Magazin: A bor és a nők
A fejlett országokban tapasztalt trendek azt mutatják, hogy a nők „szerepe” a minőségi borfogyasztásban folyamatosan nő. A világ gazdagabb országainak asszonyai és lányai nem maradnak le az erősebbik nem mögött, ha a szőlő levéről van szó, sőt, az USA Borpiaci Tanácsának nemrég közzétett kutatásai szerint az Államokban azoknak a fogyasztóknak a körében, akik hetente legalább egyszer isznak bort, a nők száma meghaladta a férfiakét (53, illetve 47 százalék). És bár a statisztikák alakulásában egyértelműen érezzük a sör és az égetett szeszes italok szerepét is, a fenti tényekből borászoknak és vendéglátósoknak egyaránt érdemes levonniuk a tanulságot.
Az angolszász országokban az éttermekben mindezek ellenére 5 esetből négyszer a férfi választ bort. És hogy kitől? Utánanéztünk az interneten: a Master Sommelier szintet elért pohárnokoknak mindössze tíz százaléka nő. Pedig hát a sommelier-k világbajnokságán (sőt, a magyaron is) találkoztunk már női győztesekkel az elmúlt évek során…
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Meglepetés a nemzetközi szállodaláncok rangsorában: a nagy nevek alulteljesítettek
A nemzetközi szállodaláncok között végzett felmérésben meglepő eredmények születtek, amelyek…
Tovább olvasom >Borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi a témát: a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >