A Bookline lett az Év kereskedője
Idén a Bookline lett a Mastercard támogatásával megrendezett Az év kereskedője verseny fődíjasa. A kategóriákban a könyváruház mellett a Budapest Park, rendezvényhelyszín és a PARKL, okosparkolásra és e-mobilitási megoldásokra szakosodott szolgáltató tudott győzni. A díjkiosztón ismertették a Mastercard Kereskedelmi ügyfélélmény kutatásának legfontosabb eredményeit is.
A Mastercard támogatását élvező versenyen immár negyedik éve díjazzák Magyarország leginnovatívabb kereskedőit. A szervezők célja, hogy elismerjék a legjobb megoldásokat, valamint ösztönzésül szolgáljanak az üzletek és szolgáltatók számára, elősegítve ezzel a hazai piac minél gyorsabb fejlődését.
Az idei verseny fókuszában a vásárlás során egyre fontosabbá váló ügyfélélmény volt, ezért a Mastercard kutatást készített, hogy feltérképezze a kiskereskedelmi ügyfélélmény jelenlegi helyzetét Magyarországon.
„A Mastercard számára elsődleges a kiskereskedelem támogatása minden területen. Ehhez elengedhetetlen, hogy megfelelő információ álljon rendelkezésünkre az adott piacról. A kutatás során ezért nem csak a vásárlókat, de az üzleteket is megkérdeztük, hogy átfogó képet kapjunk az ügyfélélményről” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. „Azt látjuk, hogy egy sikeres üzlet nem csupán a vásárlás helyszíne, de egyfajta platform is, amely összeköti a vásárlót számára fontos értékekkel. Jó példa erre a klasszikus piac, mely azért tud továbbra is sikeresen működni, mert közösségi élményt is nyújt, közvetlen kapcsolatot biztosít az árusokkal.”
Az idei verseny ügyfélélményhez kapcsolódó kategóriáit a szervezők a kutatásban megállapított aktuális kiskereskedelmi trendek alapján írták ki. A legjobb in-store ügyfélélmény kategóriában a Bookline nyert, a legjobb közösségi élmény első helyezettje a Budapest Park lett, míg az ügyfélfolyamat kategóriában a PARKL győzött.
„A jó ügyfélélmény alapja az, hogy megértsük a vevő igényeit. A kereskedők nincsenek könnyű helyzetben, ugyanakkor az adatokból az látszik, hogy megéri a befektetett energia – azok a vásárlók, akiknek van valamilyen jó élménye vásárlás közben 58%-ban következő alkalommal többet vásárolnak vagy mesélnek egy ismerősüknek a boltról. ” – árulta el Mondovics Péter, a Mastercard marketing menedzsere. „Fontos kiemelni, hogy kutatásunk szerint nem elég az innováció és a technológiai fejlődés, lényeges, hogy az új megoldásokat jól tudjuk használni. A vásárlóktól érkezett visszajelzések alapján például elmondhatjuk, hogy a nyomtatott promóciós újságot több mint az emberek kétharmada továbbra is megnézi vásárlás előtt, jóllehet a digitális átállás folyamatos, még közel sem fejeződött be” – tette hozzá a szakember.
Az Év Kereskedője díj legfőbb célja, hogy visszajelzést adjon a kiskereskedelmi szereplőknek, és fejlődésre ösztönözze őket. Ennek megfelelően az Év kereskedője győztese az éves logóhasználat, valamint értékes média megjelenések mellé személyre szabott ügyfélélmény kutatást is kap a Mastercard jóvoltából. A kategória győztesek egy különleges szolgáltatástervezés képzésen vehetnek részt.
Az Év kereskedője – teljes rangsor:
Az „Év kereskedője” kategória
1. Libri-Bookline Zrt.
2. Budapest Park
3. Spar Magyarország
A „Legjobb in-store ügyfélélmény” kategória
1. Libri – Bookline Zrt.
2. Spar Magyarország Kft.
3. NetPincér
A „Legjobb közösségi élmény” kategória
1. Budapest Park
2. Ma este színház Kft.
3. Hedon Kézműves Sörfőzde
A „Legjobb ügyfélfolyamat” kategória
1. PARKL
2. Ruhafalva Webáruház
3. Alinda Webshop
A szakmai zsűri tagjai voltak:
Csertán Ákos | Frontira | Design Strategist |
Hermann Zsuzsanna | Trade Magazin | ügyvezető – főszerkesztő |
Nagy Sándor | Ecommerce Hungary | elnök |
Neubauer Katalin | Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség | főtitkár |
Szöllősi Réka | Élelmiszer-feldolgozók országos Szövetsége | ügyvezető |
Dr. Totth Gedeon | Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi és marketing Intézet | intézetvezető, főiskolai tanár |
Turcsán Tünde | Gfk Hungária Piackutató Intézet | ügyfélkapcsolati igazgató |
Kapcsolódó cikkeink
Óvatos optimizmus: így kezelik pénzügyeiket és digitalizálnak a hazai kkv-k
A magyar kkv-k óvatosan terveznek: miközben a gazdasági környezet kihívásokat…
Tovább olvasom >AI, digitalizáció, mobiltárcák és a tokenizáció
Alig néhány év kellett ahhoz, hogy gyökeresen átalakuljon a fizetések…
Tovább olvasom >Nyitottak a német vásárlók a biometrikus azonosítással történő fizetésre
Egy friss Mastercard-felmérés szerint a német fogyasztók 43%-a nyitott arra,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 500 termék ára csökkent a SPAR-nál
A SPAR és INTERSPAR áruházakban 2025. március 17-től több mint…
Tovább olvasom >Nem mindennapi kampánnyal rukkolt elő a Nicolaus vodka márka
Megvannak az első alkalommal megrendezett Nicolaus VodkAward 2024-es év nyertesei.…
Tovább olvasom >Óriási lehetőségek előtt a magyar élelmiszergyártók a Balkán-félszigeten
A Balkán-félsziget egyre fontosabb szerepet tölt be az európai élelmiszer-kereskedelemben,…
Tovább olvasom >