A Bonduelle a Magyarországon termesztett csemegekukoricából évente 175 ezer tonnát dolgoz fel
A Magyarországon termesztett csemegekukoricából évente 175 ezer tonnát a Bonduelle Central Europe Kft. dolgoz fel, termékeinek 95 százalékát európai piacokon értékesíti a társaság – közölte a cég az MTI-vel.
Az élelmiszernövényt a vállalat három magyarországi gyára – Nagykőrösön, Nyírszőlősön és Békéscsabán – 10 ezer hektárról vásárolja, főleg a Dunától keletre, 110 magyar partner bevonásával. Az évente feldolgozott mintegy 175 ezer tonna csemegekukorica 330 millió doboz konzervnek felel meg. A társaság a belföldi gyáraiban állandó jelleggel 450 dolgozót, szezonálisan pedig 250-300 embert foglalkoztat.
A közlemény szerint a kukorica a világ legnagyobb mennyiségben termelt növénye. Magyarország a fogyasztási célú csemegekukorica-termelésben az elsők között helyezkedik el globálisan, az Európai Unión belül pedig a magyar csemegekukorica-export vezető szerepet tölt be.
A francia Bonduelle világszerte 100 országban van jelen, állandó jelleggel 11 000 munkavállalót foglalkoztat.
A Bonduelle Central Europe Kft. a nyilvános cégadatok szerint a 2017 június 30-án zárult üzleti évében mintegy 46 milliárd forint árbevételt ért el az előző évi 42,5 milliárd forint után. A cég adózás utáni eredménye 1,8 milliárd forint volt, szemben a megelőző üzleti év 1,4 milliárd forintos profitjával. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az EU 140 millió eurót fektet generatív mesterséges intelligencia bevezetésére az agrár-élelmiszeriparban is
Az Európai Bizottság négy új pályázati felhívást tett közzé a…
Tovább olvasom >Ami rossz a kukoricának, az jó a napraforgónak
Az idei évben akár a 750 ezer hektárt is elérheti…
Tovább olvasom >Globális és egyedi döntések is kellenek a klímaváltozás mérsékléséhez
Globális és egyedi döntések is szükségesek a klímaváltozás mérsékléséhez, kis…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >