A Bonduelle a Magyarországon termesztett csemegekukoricából évente 175 ezer tonnát dolgoz fel
A Magyarországon termesztett csemegekukoricából évente 175 ezer tonnát a Bonduelle Central Europe Kft. dolgoz fel, termékeinek 95 százalékát európai piacokon értékesíti a társaság – közölte a cég az MTI-vel.
Az élelmiszernövényt a vállalat három magyarországi gyára – Nagykőrösön, Nyírszőlősön és Békéscsabán – 10 ezer hektárról vásárolja, főleg a Dunától keletre, 110 magyar partner bevonásával. Az évente feldolgozott mintegy 175 ezer tonna csemegekukorica 330 millió doboz konzervnek felel meg. A társaság a belföldi gyáraiban állandó jelleggel 450 dolgozót, szezonálisan pedig 250-300 embert foglalkoztat.
A közlemény szerint a kukorica a világ legnagyobb mennyiségben termelt növénye. Magyarország a fogyasztási célú csemegekukorica-termelésben az elsők között helyezkedik el globálisan, az Európai Unión belül pedig a magyar csemegekukorica-export vezető szerepet tölt be.
A francia Bonduelle világszerte 100 országban van jelen, állandó jelleggel 11 000 munkavállalót foglalkoztat.
A Bonduelle Central Europe Kft. a nyilvános cégadatok szerint a 2017 június 30-án zárult üzleti évében mintegy 46 milliárd forint árbevételt ért el az előző évi 42,5 milliárd forint után. A cég adózás utáni eredménye 1,8 milliárd forint volt, szemben a megelőző üzleti év 1,4 milliárd forintos profitjával. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Aszályszorongás a köbön: a kukorica, a burgonya és az alma a legveszélyeztetettebbek
Az idei nyári aszály már most is érezteti hatását a…
Tovább olvasom >Történelmi mélypontra süllyedtek a kukorica és a szójabab árak
Komoly kihívásokkal néznek szembe az amerikai mezőgazdasági termelők: 2025 júliusára…
Tovább olvasom >Agrárminiszter: Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Századvég: javult a lakosság saját anyagi helyzetének megítélése júliusban
Javult a lakosság saját anyagi helyzetének megítélése és a vállalatok…
Tovább olvasom >PET palackos üdítők csomagolását újítja meg a diszkontlánc
A Lidl Magyarország elkötelezett a saját márkás termékek csomagolásának optimalizálása…
Tovább olvasom >Magyar szakmai partnert választott a 11-szeres dán bajnok: együttműködésre lép a BioTechUSA és a Brøndby IF
Legendás dán labdarúgó egyesület felkészülését segíti idéntől a BioTechUSA: a…
Tovább olvasom >