A Bonbonetti a Roschennel együttműködve tervez európai terjeszkedést
Idén tavasszal stratégiai szövetségi megállapodást jelentett be a Bonbonetti Csoport, az utolsó nagy hazai csokoládégyár és a világ 15. legnagyobb, az ukrán piacon első számú édességgyártó vállalata, a Roshen Confectionery Corporation. Miután a Roshen Csoport az európai terjeszkedéséhez megkapta a szükséges ukrajnai versenyhatósági engedélyeket, immár az utolsó akadály is elhárult, hogy a Bonbonetti hivatalosan is a Roshen Csoport részéve váljon.
A Roshen a világ egyik legnagyobb, komoly piaci és minőségi, modern gyártástechnikai háttérrel rendelkező édesipari cége, több mint tízezer alkalmazottat foglalkoztat világszerte, árbevétele közel 1,2 milliárd USD. Hét édességgyárában több mint kétszázféle kiváló minőségű édességet gyárt, többek között csokoládét, cukorkát, kekszet, gyártási mennyisége jelentősen meghaladja az évi 400 ezer tonnát.
– A Bonbonetti 140 éves múltja, receptúrái és természetesen a 11-12 000 tonnás gyártókapacitása feltétlen vonzó volt a Roshen számára. Piacvezetői márkáink és az 50 országra kiterjedő exportunk pedig további lehetőségeket kínál – mondta Sánta Sándor, a Bonbonetti vezérigazgatója.
A stratégiai partnerség keretében tavasszal megkezdett termelési együttműködés eredményeként a Roshen már több gyártási területet érintő beruházásról döntött. A hazai gyártás fejlesztésére szánt egymilliárd forint értékű beruházástól a Bonbonetti versenyképességének növelését várja az új befektető.
A Bonbonetti hazai pozíciójának erősítésén túl az együttműködés révén lehetővé válik a további terjeszkedése elsősorban az európai piacokon. A Bonbonetti Csoport idei éves árbevétele 10,6 milliárd forint lesz, két nagy zászlóshajója – a szinte hungarikumnak számító piacvezető alkoholos praliné, a Cherry Queen és az utolsó Magyarországon gyártott nagy csokoládémárka, a tibi.
– A lokális márkákat minden nagy gyártó megőrzi, így lesz ez nálunk is – hangsúlyozta a vezérigazgatója. – Ugyanakkor az új tulajdonos portfóliója jelentősen bővítheti választékunkat, több innováció gyors bevezetését eredményezheti. Decembertől ebből már meg is mutatunk néhányat, hiszen a boltok polcain már kaphatók lesznek idei újdonságaink, Bonbonetti márkanév alatt.
A tulajdonosi szerkezet átalakulását követően a befektető célja a magyarországi gyártóbázis fejlesztése, amely ez által új hazai munkahelyek létrejöttét teheti lehetővé a Bonbonetti Csoportnál.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >