A Bonafarm Csoport megállapodást írt alá a Royal FrieslandCampina-val annak romániai cégének megvásárlásáró
A Bonafarm Csoport örömmel jelenti be, hogy megállapodást írt alá a globális érdekeltségekkel rendelkező holland multinacionális tejipari cég, a Royal FrieslandCampina romániai leányvállalatának, a Friesland Romania S.A.-nak a megvásárlásáról. Az akvizíció fontos lépést jelent a Bonafarm Csoport regionális növekedési stratégiájának megvalósításában és új lehetőségeket nyit a vállalatcsoport számára a közép- és kelet-európai tejpiacon.
A Friesland Romania S.A. a román tejtermékpiac egyik legismertebb és legnagyobb hagyományokkal rendelkező szereplője. A cég márkája a Napolact, amely több szegmensben piacvezetőnek számít Romániában és évtizedek óta a román fogyasztók egyik kedvence. A társaság székhelye Bukarestben található és két modern gyártóüzemmel rendelkezik Kolozsváron, illetve Marosvásárhelyen, ahol összesen több mint 400 ember dolgozik.
„A FrieslandCampina Romania gazdag múlttal és erős piaci pozícióval rendelkezik a helyi piacon, a Napolact pedig Románia egyik legkedveltebb márkája. A vállalatot tapasztalt vezetői csapat irányítja, és kivételes tehetségekkel rendelkező szervezet támogatja. Éppen ezért a cég értékesítéséről szóló döntés nem volt könnyű számunkra. Ez a lépés lehetővé teszi, hogy jobban összehangoljuk az európai jelenlétünket és portfóliónkat a stratégiánkkal, amely a FrieslandCampina tagjai által termelt tej értékének maximalizálását célozza, és így hatékonyabban tudjuk összpontosítani erőforrásainkat. Ugyanakkor a tervezett tranzakció új növekedési lehetőségeket kínál a romániai üzletág és a Napolact márka számára egy olyan partner vezetése alatt, amely erősebb regionális jelenléttel bír”
– jelentette ki Dustin Woodward, a FrieslandCampina Europe elnöke.
„A FrieslandCampina Romania egy nagy múltú cég, és meggyőződtünk arról, hogy egy nagyon jól működő, felkészült kollégákkal rendelkező, professzionálisan irányított vállalat. Mivel a tejfeldolgozás a Bonafarm Csoport egyik stratégiai üzletága, így kiváló alkalmat látunk arra, hogy az ő piacismereteikre és szakmai felkészültségükre alapozva, a gyártóüzemek megtartásával és a kollégák együttműködésével építhessük tovább a vállalat és a Napolact márka jövőjét. A szükséges hatósági engedélyek megszerzése esetén fejleszteni tervezzük az üzemeket, fenntartjuk az eddigi kölcsönösen előnyös együttműködéseket a kereskedelmi és beszállító partnerekkel, valamint hozzá kívánunk járulni a román tejipar fejlődéséhez”
– mondta Csányi Attila, a Bonafarm Csoport vezérigazgatója.
A tranzakció lezárása a szükséges versenyjogi és hatósági jóváhagyások után történhet meg, várhatóan az év végéig.
Kapcsolódó cikkeink
Romániában terjeszkedik a Bonafarm Csoport
A Bonafarm Csoport megállapodást írt alá a holland multinacionális tejipari…
Tovább olvasom >Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >Ismét meghirdeti a nagyvállalati-startup programját a NAK
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) hetedik alkalommal hirdeti meg a…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >Forró augusztusban bíznak a sörgyártók
A tavalyi közel három százalékos növekedést követően az idei első…
Tovább olvasom >Gulyás Gergely: kiterjeszti a kormány a kistelepülési élelmiszerüzletek támogatási programját
Kiterjeszti a kormány az 5000 fő alatti településeken indult élelmiszerüzlet-támogatási…
Tovább olvasom >