A boltok akciózását szigorítja egy új szabály

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2022. 05. 27. 11:31

A boltok akciózását szigorítja egy új, uniós és magyar jogszabály, amely szombaton, május 28-án lépett életbe – hívta fel a figyelmet a Tudatos Vásárlók Egyesülete az MTI-nek küldött pénteki közleményében, hozzátéve, hogy ez új korszakot nyit a kiskereskedelemben.

 

Jogszabály tiltja az árcsökkentő akciókkal trükközést

Az új szabály értelmében az akció meghirdetésekor, az árcsökkentés bejelentésekor forintban ismertetni kell az eredeti (korábbi) árat, ez pedig az akció indulása előtti 30 napos időszak legalacsonyabb ára. Így a kereskedő nem tudja megtenni, hogy az akció rajtja előtt megemeli az árat, majd lecsökkenti, ezzel megtévesztve a vásárlót. Amennyiben az akciós terméknek nincs 30 napos múltja, akkor az akciózás előtti 15 napon érvényes legalacsonyabb árat kell feltüntetni – írták.

Az akciós sorozatokra is van megoldása az új szabályozásnak: ha egy kereskedő 10 százalékos árengedménnyel nyitja az akciót, majd egy újabb 10, majd még egy 10 százalékos akciót hirdet, akkor az első árcsökkentés előtti árat is meg kell mutatnia a vásárlóknak.

Fontos az is, hogy a boltosok hirdethetnek általános akciót, például sportcipőkre, konyhai eszközökre úgy, hogy „mostantól vagy az adott napon minden sportcipő vagy edény 30 százalékkal olcsóbb”, ugyanakkor az érintett termékeknél külön-külön be kell mutatni a korábbi árat – ismertette az egyesület. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink