A biometrikus azonosításban jobban hisznek a magyar kártyatulajdonosok
A Visa új kutatása szerint a magyar fogyasztók biztonságosabbnak és kényelmesebbnek érzik a fizetések ujjlenyomattal vagy más biometrikus eszközökkel történő hitelesítését, mint a hagyományos módszereket. A megkérdezettek 90%-a az ujjlenyomat-felismerést tartja a legbiztonságosabb hitelesítési formának, amelyet szorosan követ a retinaazonosítás. A kényelem szintén nagy szerepet játszik a biometrikus megoldások növekvő népszerűségében, hiszen majd minden ötödik vásárló (19%) szakította meg már online vásárlását, mert nem emlékezett a jelszavára.
A kutatás felfedett olyan lehetséges biztonsági kockázatokat is, mint például az adat- és személyazonosság-lopás vagy csalárd tevékenységek. Az online vásárlók 12%-a minden, 61%-uk pedig több fiókjához is ugyanazt a jelszót használja, így egy esetleges hackertámadás esetén több visszaéléssel szemben is védtelenné válik.
A biometrikus adatok egyre hangsúlyosabbá válnak napjainkban, a második pénzforgalmi irányelv (PSD2) erős ügyfél-hitelesítést (SCA) előíró követelményeinek köszönhetően. A rendelet felszólítja a bankokat, hogy szigorúbban ellenőrizzék az online fizetések során, hogy azokat valóban a törvényes kártyatulajdonos hajtja-e végre – kétféle ellenőrzést követelve a fogyasztótól. A biometrikus hitelesítés – a fogyasztó egy regisztrált és összekapcsolt eszközön keresztül történő azonosítása – két faktornak számít, így gyorsan és egyszerűen teljesíti az SCA követelményeit.
A Visa továbbra is azon dolgozik, hogy fejlessze és inspirálja a piacot a minél fejlettebb autentikációs megoldások kidolgozására és a fizetési biztonság jövőjének meghatározására. //
Kapcsolódó cikkeink
Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >K&H: sokan még mindig nem néznek körül a kötelezőknél
Bár a középkorú autósok többsége nyitott a legjobb ajánlatok felkutatására,…
Tovább olvasom >Új vásárlói trendek: influenszerekre és a közösségi médiára támaszkodunk
Nemcsak a közösségi platformoknak jut minden eddiginél nagyobb szerep a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >