A Biedronka szlovákiai piacra lépésére készül a Lidl
Továbbra is igényt tart a Lidl az árvezető szerepre Szlovákiában. A diszkont tartósan csökkenti az alapvető élelmiszerek árait, ezzel igyekezve elébe menni a jövő év elején kötelezővé váló áfacsökkentésnek. A lengyel piacvezető Biedronka közelgő belépése várhatóan nyomást gyakorol majd a piaci árszintre.
Tartósan csökkenti egyes élelmiszerek árát a Lidl Szlovákiában. „Az árforradalom most kezdődik” című marketingkampányának keretében az ország egyetlen diszkont kiskereskedője 10%-ról 5%-ra csökkenti a friss zöldség-gyümölcsöt, a friss húsot, a gyümölcslevet, a mesterséges adalékanyagok nélküli („E”) kenyeret és zsömlét, valamint a mézet terhelő áfa mértékét.
A Lidl ezzel elébe megy annak, ami 2025-től az ország valamennyi kiskereskedője számára kötelező lesz. A Szlovák Köztársaság ugyanis 2025-től jelentősen módosítja áfakulcsait. Az általános áfakulcs 20%-ról 23%-ra emelkedik. Az alapvető élelmiszerek esetében azonban a jelenlegi 10%-os kötelező kulcs 5%-ra csökken, az egyéb élelmiszerek esetében pedig 20%-ról 19%-ra. A diszkontkereskedő már idén tavasszal bejelentette, hogy fenntartja az élelmiszerek áfamentességét, amely április elején szűnt meg Szlovákiában.
A Lidl tovább erősíti árvezető pozícióját a szlovák élelmiszerpiacon készülve a lengyel piaci óriás, a Biedronka érkezésére, amely hamarosan megnyitja első üzleteit az országban. A Biedronka piacra lépését hirdető kampányában a friss, hazai, olcsó termékekre összpontosít. A diszkontkereskedő weboldalán, az óriásplakátokon és a közösségi médiában futó hirdetéseken a „Friss szlovák zöldség-gyümölcs igazán alacsony áron” és a „Minőségi szlovák húsok igazán alacsony áron” szlogenek jelennek meg. A Biedronka szlovákiai piacra lépése az előrejelzések szerint még kiélezettebbé teszi a versenyt és csökkentőleg hat az élelmiszerárakra.
A legfrissebb Finstat-adatok szerint az élelmiszerboltok szegmensében 2023-ban az előző évhez képest 10,4%-kal nagyobb, 2,09 milliárd eurós nettó árbevétellel, és 8,4% helyett 7,7%-os haszonkulccsal a Lidl piacvezető. A német diszkont 2021-ben áll a piaci versen yéléve, amikor is megelőzte a Coop Jednota Slovensko szövetkezetet. A közel 2300 üzletből álló hálózattal rendelkező Coop többnyire kisebb szupermarketeket és környékbeli boltokat működtet, és a vidéki területekre összpontosít. A Coop nettó kiskereskedelmi forgalma tavaly közel 1,96 milliárd euróra rúgott, ami 10,5%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az országos rangsor harmadik helyén a Lidl testvérvállalata, a Kaufland szupermarketlánc áll 1,75 milliárd eurós nettó árbevétellel (+13,5%) és 5,3%-os nettó profitrátával (5,6%), megelőzve a brit Tescót, amely nettó árbevétele 1,71 milliárd euró (+4,6%), nettó profitrátája pedig a korábbi 3,5% helyett most 4,8%.
Kapcsolódó cikkeink
In-store pubot nyithat a Lidl Észak-Írországban
Hosszas jogi huzavona után a Lidl története során először nyit…
Tovább olvasom >Két tűz között az orosz Svetofor
Egyre nagyobb nyomás nehezedik otthon a Nyugat-Európában Mere és My…
Tovább olvasom >Magasabb fokozatba kapcsol a Lidl nemzetközi terjeszkedése
Rálépett a gázra a Lidl nemzetközi bolthálózatának bővítése kapcsán. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
Erős márkák, erős Magyarország: a Nemzetgazdasági Minisztérium aktívan támogatja a hazai vállalkozások márkaépítési törekvéseit
A hazai vállalkozások versenyképességet támogató adórendszer, a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok,…
Tovább olvasom >GKI elemzés: A gazdasági kiszolgáltatottságról mi magunk is tehetünk
A kormány 2025-ös „repülőrajtjához” szükség lenne az export felfutására (a…
Tovább olvasom >Top 50 a turizmusban: ők voltak az ágazat fontos szereplői 2024-ben
Gyulay Zsolt, Gerendai Károly, Kreinbacher József, Orbán Ráhel, Scheer Sándor,…
Tovább olvasom >