A BENU már 10 éve Magyarországon – Évente több mint 20 millió alkalommal választják a BENU Gyógyszertárakat a vásárlók
Számunkra mindig a legfontosabb a gyógyszertári vásárlók igényeinek megértése és kiszolgálása. 10 éve azon dolgozunk, hogy a BENU Gyógyszertárak a vásárlók első számú választása legyen, ehhez nem elég a szép patikai környezet, a legoptimálisabb termékkínálat, a kedvező árak, hanem elengedhetetlen a gyógyszertári dolgozóink által biztosított szakértelem és a személyes, barátságos légkör. A mottónk is ezt tükrözi: Bizalom. Gondoskodás. Egészség – mondta el dr. Zlinszky János, a bevezetésének idén 10. jubileumát ünneplő BENU Magyarország Zrt. vezérigazgatója.
– Idén 10 éves a BENU. Miként tervezik megünnepelni ezt a jeles évfordulót?
– A jubileum alkalmából szeretnénk megköszönni az egy évtizede felénk irányuló bizalmat. A fogyasztóinknak kiemelt születésnapi akciókkal készülünk a gyógyszertárakban, de nagyon fontos számunkra, hogy dolgozóinknak, gyógyszertári kollégáinknak és üzleti partnereinknek is köszönetet mondjunk. Nélkülük nem érhettünk volna el ekkora sikereket. A szakmai hatóságnak, valamint nagyon sok önkormányzatnak is hálásak vagyunk az elmúlt tíz évben részükről tanúsított együttműködésért.
– Hogyan telt az elmúlt 10 évük? Milyen eredményekkel büszkélkedhetnek, illetve milyen kihívásokkal kellett ez idő alatt szembenézniük?
– A BENU márka bevezetésekor 139 branding nélküli gyógyszertárral indultunk, és mára hálózatunkban 360 közforgalmú és 100 kisebb vidéki településeken működő fiókpatika található. 2013 óta működik franchise-hálózatunk, amely évente 20-30 partnerrel növekszik. Az elmúlt 10 évben országos ismertségünk több mint 90 százalékra nőtt, míg Budapesten elérte a közel 100 százalékot. Örömteli tény, hogy rengeteg a visszatérő vásárlónk – felmérések szerint a lakosság 43 százaléka számára a BENU az a gyógyszertárhálózat, ahol a legtöbbször vásárolnak. 2012 óta 6,5 milliárd forintot fektettünk gyógyszertáraink megújításába. A BENU volt az a gyógyszertárhálózat, amely Magyarországon elsőként vezette be az úgynevezett szabadpolcos értékesítést, ami a klasszikus gyógyszer-kiskereskedelmi tevékenységekhez képest jelentős innovációként jelent meg. A BENU koncepció nemcsak a szabadpolcokról szól, hanem egy barátságos, világos, átlátható és kommunikációt megkönnyítő gyógyszertárról. Ezt jó okkal tettük, ugyanis ennek köszönhetően közvetlenebbé vált a kapcsolattartás, így hamarabb kiépült a gyógyszerész és a vásárló közötti bizalom.
10 évvel ezelőtt a gyógyszertári vásárlásra egyfajta kényszervásárlásként tekintettek vásárlóink, de kutatásaink szerint részben a BENU koncepciónak köszönhetően ezt sikerült némiképp átformálnunk. A vásárlók jelentős része már nem csupán szükségből, hanem egészségének megőrzése céljából is betér a patikáinkba. Azt valljuk, hogy a gyógyszertárak ne kizárólag gyógyszerkiváltó helyek legyenek, hanem a prevencióra is hangsúlyt fektessenek, illetve a szabadpolcos megoldásunknak és például a dermokozmetikumok széles kínálatának köszönhetően akár élményvásárlást is nyújtsanak. A felsorolt eredmények a BENU koncepció sikerét tükrözik.
Kihívások tekintetében nagyjából ugyanazokkal a nehézségekkel küzdünk, amelyekkel a szektor általában. Ide tartozik a gyógyszertárak működését szabályozó jogszabályok gyakori változása, a munkaerőhiány, a vidéki patikák működtetésének fokozatos elnehezülése, illetve a támogatott gyógyszerek esetében alkalmazott degresszív árrésmodell, ami egy 20 éve készült és még ma is hatályban lévő rendeletnek a következménye.
– Mi a BENU erőssége, mit tudna kiemelni?
– Legfontosabb, hogy folyamatosan figyeljük és kutatjuk a gyógyszertári vásárlók igényeit, legyen ez termékkínálatra, szolgáltatásra vagy elérhetőségre vonatkozó igény – ezeknek mindig törekszünk megfelelni. Fejlesztéseink során is ezt tartjuk szem előtt, az elmúlt években is nagyon sok innovatív megoldást vagy eszközt alkalmaztunk, és a jövőben is ez a célunk. Szintén kiemelten fontos a BENU hitelessége és szakmai tudása vásárlóinkkal, üzleti partnereinkkel és gyógyszertárainkkal kapcsolatban. További erősségünk a BENU országos lefedettsége. A BENU hálózat hitelessége, fogyasztói elismertsége és gazdasági hatékonysága a jelenlegi piaci körülmények között szakmai, financiális és egzisztenciális biztonságot jelent a független gyógyszertáraknak. Ezt csak folyamatos innovációval lehet biztosítani.
A vásárlók nagyon pozitívan értékelik a gyógyszertáraink világos, barátságos, fiatalos és modern megjelenését, illetve a havonta változó, több mint 200 akciós terméket. Büszkék vagyunk a komoly szaktudást képviselő gyógyszerészeinkre, központi dolgozóinkra és a hálózatunkhoz tartozó összesen több mint 2600 szakdolgozóra.
– Miben látják a BENU-nál a fejlődés, a megújulás lehetőségét?
– A fejlődésre és megújulásra mindig óriási lehetőségek vannak. 360 gyógyszertárnak már közel a felében megtörtént az átalakítás, illetve a BENU officina koncepció bevezetése, amely egységes kialakítást eredményez. A BENU koncepció is folyamatosan fejlődik, amelynek során a már átalakított patikákat is rendszeresen megújítjuk. Számunkra fontos, hogy a vásárlóink által elvárt legoptimálisabb termékportfólióval rendelkezzünk, ezen a területen folyamatosan nyitottak vagyunk az új termékkategóriák bevezetésére a fogyasztói igényeknek megfelelően.
A BENU-nál a fejlődés egyik központi eleme a digitalizáció. Az online értékesítés fejlesztésére a BENU kiemelt hangsúlyt fektet. A januárban bevezetett korlátozások után a webshopban továbbra is lehet rendelni vény nélkül kapható termékeket is, de a csomagküldés helyett patikai átvételi lehetőség áll a vásárlóink rendelkezésére, országszerte immár közel 200 BENU gyógyszertárban.. Hogy megkönnyítsük a vényköteles gyógyszerek vásárlását, vényköteles gyógyszer foglaló rendszert vezettünk be, ez a benuveny.hu. Ezzel a rendszerrel biztosan elérhető lesz az adott gyógyszer a páciens által választott gyógyszertárban.
Összességében úgy gondolom, hogy a BENU számára az egyik legfontosabb cél még személyesebbé, még inkább szakértő, tanácsadó partnerré válni a fogyasztók számára, aminek eredménye mottónkhoz híven a „Bizalom. Gondoskodás. Egészség!”. Így indítjuk a következő 10 évet is! (x)
Kapcsolódó cikkeink
Hideg konyha
A funkcionalitás igénye, a digitalizáció folyamatának felgyorsulása, a fogyasztói trendek…
Tovább olvasom >Többen dolgoznak a magyar agráriumban, mint a rendszerváltozáskor
Többen dolgoznak a magyar agráriumban, mint a rendszerváltozáskor – jelentette…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencián alapuló fejlesztést valósított meg az Adony Logisztikai Központ Kft.
Mesterséges intelligencián és szenzortechnológián alapuló fejlesztést valósított meg az Adony…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >