A BeeOdiversity-vel kezdett együttműködésbe a belga Colruyt Csoport
A belga Colruyt Group méhcsaládokat telepít saját mezőgazdasági területeire, hogy feltérképezze a környezet biológiai sokféleségét és a szennyező anyagok jelenlétét.
A talaj és a környezet egészségét a méhek által gyűjtött virágpor és a talajminták elemzésével fogják mérni.
Ezzel a módszerrel a környezet minőségének javítását célzó intézkedések hatása is felmérhető, és azonosíthatók a „legjobb gyakorlatok”.
A közös projekt az AB InBev 100+ Accelerator programja keretében valósul meg, amelynek európai partnere a Colruyt Group.
A BeeOdiversity egy belga start-up vállalkozás, amely eszközöket és tanácsadást kínál a biológiai sokféleség növelése, valamint a talaj- és környezetszennyezés csökkentése érdekében.
A projekt első eredményei júniusra várhatók, a fejlesztési intézkedések pedig az év végén kerülnek megfogalmazásra.
Beporzás
Az élelmiszernövények háromnegyede teljesen vagy részben a természetes beporzók általi beporzástól függően képes ehető gyümölcsöket vagy magvakat érlelni.
Április elején a BeeOdiversity méhcsaládokat telepített a Colruyt Csoport Moustier-i parcelláinak közelében. A méhek ennek köszönhetően (átlagosan akár 1,5 km-re is) kirepülve a kaptárakban nyolc hónapon át virágport gyűjtenek, amelyek a növények (fák, bokrok és gyógynövények) DNS-ét, valamint szennyező anyagokat is tartalmaznak.
Célzott megközelítés
A Colruyt Group azt állítja, hogy az elemzések eredményei célzott megközelítést tesznek lehetővé a mezőgazdasági gyakorlatok, a szántóföldek szegélyének meghúzása és a környezet szempontjából egyaránt.
Kapcsolódó cikkeink
Az autónk színével is csökkenthetjük a karbonlábnyomunkat – június 5-e a környezetvédelem világnapja
A közlekedés a környezetszennyezés egyik számottevő forrása, amelyben a közúti…
Tovább olvasom >Fajkihalás a szomszédban – Az állat- és növényvilág pusztulása minden országban jelen van
Klímaváltozás, környezetszennyezés, a természetes élőhelyek pusztulása: ezek a tényezők mind…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >