A baromfihús ára is csökkent
Nemcsak a sertés-, hanem a baromfihús ára is csökkent az év elején, itt azonban nem az alacsonyabb forgalmi adó, hanem a csökkenő kereslet áll az áresés hátterében – írja az origo.hu.
Az Agrárgazdasági Kutatóintézet jelentése szerint az egész csirke feldolgozói ára 6 százalékkal, a csirkecombé 11 százalékkal volt alacsonyabb január végén, mint egy évvel korábban. A csirkemell ugyanebben az időszakban 2 százalékkal lett olcsóbb.
Bárány László, a Baromfi Terméktanácson belül működő Magyar Broilerszövetség elnöke szerint az áresés a januártól öt százalékra csökkentett sertésáfa közvetett hatásának tudható be. Az alacsony forgalmi adónak köszönhetően ugyanis olyan versenyelőnyre tett szert a sertéshús, amit csak az árak csökkentésével tudtak kompenzálni a baromfitartók – írja Magyar Idők.
Az előzetes számítások szerint a kezdeti 15 százalékos forgalomcsökkenést az alacsonyabb áraknak köszönhetően sikerült 10 százalékra szorítani. Ennek árát azonban a feldolgozószektor és a termelők fizetik meg, az árverseny miatt ugyanis a feldolgozók 20 forinttal csökkentették az élő csirke kilónkénti átvételi árát – közölte a szakember, aki szerint emiatt középtávon egyre több termelő zárhatja be a gazdaságát. (MTI, origo)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszeripar értékesítési árai 6,1 százalékkal emelkedtek
2025 februárjában az ipari termelői árak átlagosan 8,2 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Együttműködik a Juh és Kecske Ágazati Szakmaközi Szervezettel a K&H
Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a K&H Bank a Juh…
Tovább olvasom >A rendszerváltás utáni legnagyobb agrárfejlesztési program részesei vagyunk
A rendszerváltás utáni legnagyobb mezőgazdasági és élelmiszeripari fejlesztési program részesei…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zsigó Róbert: érezhetően csökken az alapvető élelmiszerek ára az árrésstop hatására
Az árréstop bevezetésének hatására érezhetően csökken az alapvető élelmiszerek ára…
Tovább olvasom >Elkezdődött a bárányhúst népszerűsítő húsvéti kampány
Elkezdődött a bárányhúst népszerűsítő húsvéti kampány, amely az ünnepi időszakon…
Tovább olvasom >Stabilitás, bizalom, együttműködés – üzentek a kormánynak a kiskereskedelmi szereplők
Az árréskorlátozások hosszú távon veszélyeztethetik a beszállítói kapcsolatok stabilitását, miközben…
Tovább olvasom >