A barátok mellett állást is keresünk a közösségi oldalakon
A Randstad Awardhoz készült reprezentatív felmérés szerint a világon leginkább a magyarok használják álláskeresésre a közösségi oldalakat. A kutatásból az is kiderült, hogy minden negyedik hazai munkavállaló állást váltott az elmúlt egy évben.
Magyarországon az álláskeresők 75 százaléka néz körül a közösségi oldalakon kifejezetten azért, hogy új munkát találjon, ami a Randstad Award globális kutatása alapján a legmagasabb arány a világon. A 23 országot és a világgazdaság háromnegyedét lefedő, reprezentatív felmérés szerint a globális átlagot nézve csak minden második álláskereső használja ezeket a portálokat munkaszerzésre. Japánban mindössze 26, az USA-ban pedig 34 százalék tesz így, de Németországban is csak az álláskeresők fele lép be a közösségi oldalakra új munka reményében.
Az álláskeresők közül a Facebookot választják a legtöbben globális szinten és Magyarországon egyaránt. „A LinkedIn-re hazánkban tízből csak egy álláskereső lép be, blogokat ugyanakkor minden ötödik ember olvas álláskereséskor” – ismertette az eredményeket Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója a Magyarországon több mint 7000 potenciális munkavállaló megkérdezésével zajló felmérés alapján.
Négyből egy ember munkahelyet váltott az elmúlt évben
Ma már csak az alkalmazottak felére számíthatnak hosszú távon a cégek – a Randstad Awardhoz készült kutatás szerint ugyanis a munkavállalók 23 százaléka váltott munkahelyet az elmúlt egy évben, és 22 százalék tervezi, hogy másik állást keres a következő év során. A felmérés szerint a többség önként vagy közös megegyezéssel mondott fel. A váltás leggyakoribb oka az, hogy a munkavállaló túl alacsonynak tartja a fizetését, ezt a plusz juttatások elmaradása, illetve a karrierlehetőségek hiánya követi az elmúlt egy évben új állást keresők fontosabb indokai között.
A kutatás vizsgálta azt is, hogy miért ragaszkodunk az állásunkhoz – érdekes módon a versenyképes fizetés itt csak a negyedik helyen szerepel. „Az alkalmazottak elégedettsége és lojalitása szempontjából a munka és a magánélet közötti egyensúly, valamint ezzel összhangban a rugalmas munkavégzés a legfontosabb. A harmadik helyen a közvetlen felettessel való kapcsolat áll” – közölte a részleteket Baja Sándor.
Az autóiparban biztosabb, az SSC-ben jobban fizet a munka
A Randstad Award adatai szerint az elmúlt évben nagyot nőtt a szolgáltató vállalatok (SSC-k) vonzereje, a megkérdezett magyarok 49 százaléka dolgozna szívesen ilyen cégnek. „Az autóipar népszerűsége töretlen a hazai munkavállalók körében, többek között azért, mert a kutatásban megkérdezettek szerint hosszú távú munkalehetőséget kínál. Ugyanakkor a szolgáltató cégeket előbbre sorolták a fizetés, a karrierlehetőségek és a munkahelyi légkör tekintetében” – magyarázta a Randstad Hungary ügyvezetője.
Baja Sándor hozzátette: míg a férfiak számára még mindig az autóipar a legvonzóbb, a nők toplistáján ez a szektor még a dobogóra sem került fel. „A hölgyek az SSC-k mellett még az FMCG vállalatoknál vagy a gyógyszeriparban dolgoznának szívesen – ez utóbbi szektorról gondolják a legtöbben, hogy támogatja a munka és magánélet egyensúlyának megteremtését, ami különösen fontos a nők számára” – tette hozzá a Randstad Hungary ügyvezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t?
A GKI júliusban 1000 fős reprezentatív mintán kutatást végzett a…
Tovább olvasom >Önvezető autók a nagyvárosban – ilyen algoritmusokon dolgoznak a magyar kutatók
Sokan azt gondolják, hogy az önvezető autók fejlesztésében a technológia…
Tovább olvasom >Nem a csillag számít: a negatív véleményt is látni akarja a magyar vásárló
A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bővíti a Walmart a munkavállaói kedvezmények körét
Bővül a Walmart munkavállalói kedvezményeinek köre, és az amerikai dolgozók…
Tovább olvasom >Franciaországban is elindult a Kaufland piactere
A német e-kereskedelmi óriás Kaufland megnyitotta piacterét Franciaországban, ezzel belépve…
Tovább olvasom >Fehérjedús italokkal és új ételekkel bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A menü egyszerűsítését követően a Starbucks új, prémium kávékra, nem…
Tovább olvasom >